Aviseringar
Rensa alla

Privat lapp som min mamma måste skriva på! [cry]


Ämnesstartare

Robbin:

Är du 18 eller över?

17.


   
SvaraCitera

Kittieh:

17.

Sucks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Sucks.

Mjo. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

embarrassing. [cry]

Öhm. Du kan inte förklara för din mamma att hon måste skriva på lappen, men att hon inte får läsa just det läraren har skrivit som är privat?


   
SvaraCitera

Kittieh:

Men samtidigt skulle jag skämmas något enormt, och jag vet inte hur jag skulle förklara det heller riktigt. Skulle väl bara babbla på med bortförklaringar mm och sen komma på att det där lät inte alls vettigt. [blush]

Försök tänka ut lite innan vad du ska säga då. Och om du känner att det blir fel när du försöker förklara så säg det, att du inte riktigt vet hur du ska säga för att det ska låta rätt, men att du försöker.

Kittieh:

Och nu är stunden kommen när jag nästan tvingas berätta.

Då är det väl lika bra att göra det bästa av det.

Kittieh:

Sedan kan jag väl även påstå att min lärare överdrivit en aning med det hon skrev, vilket bara gör det hela värre.

Det är väl också något du borde säga, både till din mamma och till din lärare sedan. Säg att du inte riktigt håller med om det, och att du tycker att hon tagit i lite väl mycket.

Nu vet jag ju inte vad det är hon skrivit och vad det gäller och så, men ibland kan det ju vara så att man själv tycker att andra människor överdriver om ens situation, trots att de kanske inte alls gör det.
När jag öppnade mig för lärare under högstadiet och pratade om mina problem så kunde de säga saker som "Så ska du inte behöva ha det" och "Det här är inte okej" och så, och då reste jag genast ragg och tyckte att de överdrev och att allt lät så mycket värre än vad det egentligen var. Detta trots att jag kanske mådde jättedåligt över det.
Nu i efterhand så börjar jag lite smått förstå att det faktiskt inte var okej och att jag faktiskt inte alls borde ha haft det så, och att jag och alla andra kanske inte alls överdrev. Men det kan krävas distans för att inse sådant.

Dock vet jag ju som sagt inte riktigt vad det gäller, så det kan ju vara svårt att råda dig utifrån mina egna erfarenheter om din situation är en helt annan.

Men jag tycker i alla fall att det bästa du kan göra är att lägga korten på bordet och berätta hur det ligger till. Det är det bästa i längden, anser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

[cry]

Så kan de gå hörru! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

få reda på om hon läser detta papper.

va står de på papperet???


   
SvaraCitera

Kittieh:

BÖH, HUR SKA JAG GÖRA

Tror det är bäst att din mamma får skriva på lappen endå.
Om det är något, så borde ju din mamma endå få veta det på nått sätt, kanske. Om läraren ringer eller ni pratar osv. 🙁
Lätast att bara visa det själv kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

va står de på papperet???

Hemligt [no-no]

SaltaKätzchen:

Tror det är bäst att din mamma får skriva på lappen endå.
Om det är något, så borde ju din mamma endå få veta det på nått sätt, kanske. Om läraren ringer eller ni pratar osv. 🙁
Lätast att bara visa det själv kanske..

Jo jag ska göra det. Har fortfarande inte gjort det, haha. [sad] Försökte lura henne att skriva under men det gick inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hemligt

ahaaa... ja tror att de har me sex att göra, men de är va ja tror. om de har me sex att göra vet ja inte
nån sexuell fantasi om nån av personalen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv en egen lapp, som handlar om något helt annat, som du säger att hon måste skriva på, så kopierar du bara över underskriften från det pappret till det som du ville ha underskrivet[y] eller så bara fejkar du en, jag tror liksom ine att din lärare stter och håller koll på hur allas föräldrars underskrifter ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

ahaaa... ja tror att de har me sex att göra, men de är va ja tror. om de har me sex att göra vet ja inte
nån sexuell fantasi om nån av personalen...

Haha.. nej. Usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

tt hon måste skriva på, så kopierar du bara över underskriften från det pappret till det som du ville ha underskrivet eller så bara fejkar du en, jag tror liksom ine att din lärare stter och håller koll på hur allas föräldrars underskrifter ser ut.

Haha asbra ide ju. [cool] Men tänk om min lärare tar upp det med lappen på utvecklingssamtalet ? 😮 och mamma: "vad pratar du om?" [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Haha asbra ide ju. [cool] Men tänk om min lärare tar upp det med lappen på utvecklingssamtalet ? 😮 och mamma: "vad pratar du om?" [confused]

säg inte till din mamma om utvecklingssamtalet, och säg till din lärare att hon inte kunde komma[cute] eller så använder du dina social skills och styr iväg samtalet till något annat när du hör att han börjar komma in på det[cute] typ "ahjuuuste, förresten när ska jag göra mitt engelskaomprov vet du de?" eller nåt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

säg inte till din mamma om utvecklingssamtalet, och säg till din lärare att hon inte kunde komma

Haha, men hon vet tyvärr redan om det, dom har bestämt tid osv[cry]

postis_per:

annat när du hör att han börjar komma in på det typ "ahjuuuste, förresten när ska jag göra mitt engelskaomprov vet du de?" eller nåt

Ja det kan jag göra bra ide. 😀 är bra på att avbryta andra när dom pratar heh


   
SvaraCitera