Aviseringar
Rensa alla

Privata omklädnings- och duschrum


jag fick mens som 11åring, var då först av alla.

tänk er en liten oskyldig flicka på 11 år, 120cm lång som gick runt och mensade

tthx da gud


   
SvaraCitera

kekeoxo:

120cm lång

[love] tussan


   
SvaraCitera
mynona

Ja gärna det. För personer med könsproblematik, mobbade personer etc kan det vara bra, men även annars känns det förstås mest bekvämt att byta om enskilt


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:

Fast jag ville ju inget hellre och gick ju och väntade och väntade på det där blodbadet som aldrig ville infinna sig.

mmmm samma här jag tänkte om jag inte får bröst kan jag väl åtminstone få mens uhuhuhu
lulz tonåringar [love]


   
SvaraCitera

rebeca:

men alltså, man får väl ta det

förstår tanken men tycker detta är knäppt, finns ju personer som är så osäkra på sig själva utan skyddande skal av kläder, att de hellre hoppar över skolidrotten helt/eller hoppar över skolidrotten i simhallen istället för att exponera sin kropp för andras blickar. det är ju inte bra, det borde finnas alternativ för dessa individer


   
SvaraCitera

isola:

tussan

jaså, nu är det OK att använda sig av sådana uttryck.


   
SvaraCitera

elverpigen:

för dessa individer

ah fast då får vi erbjuda alla detta o det känns svårt att lösa [shake][shake] typ inte ha dusch & ombyte som ngt betygsgrundande i grundskolan.


   
SvaraCitera

passaro:

jaså, nu är det OK att använda sig av sådana uttryck.

det är det väl alltid??


   
SvaraCitera

nej! vill visa kuken för okända män utan att behöva skaffa någon jävla webkamera.


   
SvaraCitera

iddqd:

nej! vill visa kuken för okända män utan att behöva skaffa någon jävla webkamera.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
sincan

iddqd:

nej! vill visa kuken för okända män utan att behöva skaffa någon jävla webkamera.

[love]


   
SvaraCitera

rebeca:

ah fast då får vi erbjuda alla detta o det känns svårt att lösa typ inte ha dusch & ombyte som ngt betygsgrundande i grundskolan.

gymnasiet då? nu går ju inte idrott a (eller ja, motsvarande i nya systemet) att välja bort

på riktigt, tycker jag detär onödigt då idrotten i sig knappast ger bätre hälsa och är 100% onödig för vidare studier, bättre med typ näringslära (för alla) och rabatt på gymkort för de som vill, tänker jag


   
SvaraCitera
sincan

elverpigen:

på riktigt, tycker jag detär onödigt då idrotten i sig knappast ger bätre hälsa och är 100% onödig för vidare studier

Nja, om man har väldigt dålig idrott och inte deltar aktivt kan jag hålla med dig, men detsamma gäller ju alla kurser. Näringslära är alltför populistiskt och innehåller för mycket falsk marknadsföring för att kunna göra det till en bra och sann obligatorisk gymnasiekurs.


   
SvaraCitera

sincan:

Nja, om man har väldigt dålig idrott och inte deltar aktivt kan jag hålla med dig,

ser inte riktigt hur 30 min spökboll eller indiansmyg gör att folk som är ohälsosamma ändrar livsstil, även fast all motion är bättre än ingen motion. Tror ändå att rabatt på gymkort istället för skolidrott skulle göra mer för elevers hälsa, då jag iallafall upplever att man får ut mer av typ spinningpass eller att gymma jämfört med dessa lekar som involverar mkt stillastående (om man öht pallar vara med, man får inte glömma hur psykiskt påfrestande det är för elever som INTE känner sig trygga i sin idrottsgrupp att hela tiden ha tävlingsmoment på idrotten)


   
SvaraCitera

tänker alltså individuell idrott istället för idrott där en person "förstör för laget" då det absolut inte uppmuntrar till vidare deltagande i fysisk aktivitet eller bättre psykiskt mående


   
SvaraCitera