Aviseringar
Rensa alla

"Pro-Life" är en form av kvinnoförtryck


Ämnesstartare

Jag anser att "Pro-Life" är en form av förtryck emot kvinnor, helt enkelt för att det handlar om att tvinga kvinnor att ta vissa beslut angående sin egen kropp.
Det känns INTE okej att kvinnor som har blivit gravida emot sin vilja ska tvingas fortsätta vara det bara för att någon har fått för sig att abort är "mord".
Nej, det är det inte - för det första så har inte ens ett foster något medvetande förrän efter flera månader, och för det andra så är det någonting som kviinnor gör som en SISTA NÖDÅTGÄRD.
Pro-Lifers verkar tro att abort är någonting som utförs lättvindigt för att kvinnor har struntat i att skydda sig, men det utförs för att det av en eller annan anledning BEHÖVS, exempelvis för att kvinnan ifråga absolut inte har möjlighet att ta hand om något barn och inte skulle klara av att lämna bort det till någon annan, eller kanske till och med för att graviditeten hotar kvinnans eget liv.
Det är ingenting annat än förtryck att tvinga kinnor att gå igenom de alternativa besluten, ungefär som det hade varit förtryck att tvinga killar att sluta masturbera eftersom de ju då dödar miljontals med spermier.

Det finns en anledning till varför abort är lagligt i Sverige, och det är för att Sverige är ett relativt jämställt samhälle där den typen av beslut ska kunna finnas tillgängliga.


   
Citera

Tror de flesta människor håller med dig i detta ämnet. 


   
SvaraCitera

jag trodde abort-kriget var över


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
jag trodde abort-kriget var över

Förhoppningsvis så är det det - Pro-Life är ju uppenbart vansinne.

Jag HADE respekterat Pro-Life om det bara helt enkelt handlade om att REKOMMENDERA EMOT abort, men det verkar bara handla om att förbjuda kvinnor från att göra abort överhuvudtaget, och det stör mig som fan.


   
SvaraCitera

Missy02:

Förhoppningsvis så är det det - Pro-Life är ju uppenbart vansinne.

Jag HADE respekterat Pro-Life om det bara helt enkelt handlade om att REKOMMENDERA EMOT abort, men det verkar bara handla om att förbjuda kvinnor från att göra abort överhuvudtaget, och det stör mig som fan.

enda tipset jag har är att använd skydd och gå inte runt i korttrosor på offentliga platser.


   
SvaraCitera

hxiley:

enda tipset jag har är att använd skydd och gå inte runt i korttrosor på offentliga platser.

pepparspray är bra att haSover


   
SvaraCitera

Nej nej nej nej nej, du har fel. Pro life betyder inte nödvändigtvis anti choice.

jag är både pro life och pro choice.


   
SvaraCitera

Vad är det du egentligen försöker få ut av din tråd...? Du har liksom inget diskutionsunderlag. Vill du bara att vi ska hålla med dig... Eller att vi ska argumentera emot dig? 


   
SvaraCitera

Ingen kommentar...har redan blivit varnad för det jag skrev i tråden ”abort”


   
SvaraCitera

om man vänder på det, kvinnoförtryck är en form av pro-life Skeptisk


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden låses då en tydlig diskussionsfråga saknas.


   
SvaraCitera