Aviseringar
Rensa alla

Problem att ansluta Guitar Hero-trummor till Rock Band 2


Ämnesstartare

Har precis köpt Rock Band 2 för att utöka låtutbudet lite, men mina GH-trummor verkar inte funka som de ska. De funkar i GH-spelet så det är uppenbarligen något kompabilitetsfel.. vilket det inte borde vara. De funkar i menyerna, men dyker inte upp som ett anslutet instrument - och därav inte möjligt att spela med dom. HJÄLP!


   
Citera
Ämnesetiketter

Om du spelar PS3 versionen av Rock Band 2 så behövs en patch (laddas ned automatiskt om du har konsolen uppkopplad) för att du ska kunna spela med Guitar Hero trummorna. Vet dock inte om detta är problemet i ditt fall eller om patchen numera finns med på skivan vid köp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, anade det. Får dock inte igång uppkopplingen sen jag flyttade på konsolen... morr. Köpte spelet begagnat så det borde inte ingå någon patch. Hade routern ansluten WEP förut, men efter ominstalleringen är det WPA-PSk som gäller, hur får man tag på den nyckeln?


   
SvaraCitera

alvizz:

efter ominstalleringen är det WPA-PSk som gäller, hur får man tag på den nyckeln?

Den bestämmer du själv, som med vilket lösenord som helst. Logga in i routern och kolla under wireless settings eller liknande så bör där finnas en ruta där du skriver in passphrase.

Såvitt jag vet dock så brukar inte något default password finnas på trådlösa anslutningar vilket gör att du bör kunna ansluta din PS3 utan att uppge lösenord. (Ett lösenord rekommenderas dock att skaffas).


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera