Aviseringar
Rensa alla

problem att komma ut?


Ämnesstartare

Vet att det finns massor av folk som vill komma ut ur garderoben men som inte vågar för att de är rädda för vad folk ska tycka. Har själv vart i den situationen. Så om ni vill ha hjälp lr behöver diskutera me nån om hela komma-ut-grejen, så skriv gärna.
Om du inte vill dela me dig av din story till hela världen (finns ju folk som bara skriver här för att trycka ner oss gays ännu mer),tveka inte att skicka ett pm till mig, ska försöka hjälpa så bra ja kan.
We have to get out of the closet!


   
Citera
Ämnesstartare

nellnellnell behöver nog din assistans. hon skämms dock lite över det men pusha lite på henne o vinn hennes förtroende så berättar hon nog.


   
SvaraCitera

jag är inte gay, men jag är endå rädd för vad folk tycker om mig! ;( Jag är så blyg [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Jag är så blyg

liten kuk? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrika för världen att de skall vara bögar som fab5 eller skall dem inte ljuga om någon frågar dem om deras sexuella hållning?


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

liten kuk?

nää [blush]


   
SvaraCitera

svårast är nog fan att berätta för sina föräldrar..


   
SvaraCitera

Fy fan, fasar som satan för att komma ut!
Har för visso kommit ut för mina närmaste vänner, men å andra sidan är dom också bi/asexuella, så de e kanske inte så konstigt, men ändå.
Ska i veckan om läge ges, berätta för en klass kompis, en kristen hetero kille, skit söt, hoppas att han tar de bra, han är nämligen den kille jag har bäst kontakt med i klassen, hoppas det går vägen 🙂

Återkommer förmodligen med Resultat [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Skrika för världen att de skall vara bögar som fab5 eller skall dem inte ljuga om någon frågar dem om deras sexuella hållning?

Asså klart det inte är bra att bara skrika ut " Jag är bög!" överallt. Det provocerar ju bara vissa och kan dessutom va farligt, men va fan. Varför ska vi behöva ljuga om vår sexualitet? Vi lever i 2000-talet. Bara det att komma ut är en enorm lättnad i nästan alla fall. Folk ska inte behöva sitta gömda och inte våga göra nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minilinza:

Återkommer förmodligen med Resultat

Gör det[smile] Hejar på dig, klart det kommer gå vägen.


   
SvaraCitera

Den enda som vet om mig är en kompis som lyckade få mig att berätta om när jag blev kär och det råkade vara i en tjej.

För mig känns det lite konstigt att ta upp det. Jag menar, man sitter där vid middagsbordet och så kväker jag plötsligt ur mig: "Jo, förresten, jag är bisexuell". Det känns inte som om det är tillräckligt viktigt för att jag ska säga det utan att någon direkt frågar. Det känns lite som om de flesta i familjen kommer att tycka att jag är lite... pretentiös på något sätt. Lilla jag, lillasyster, vet väl ingenting om världen och har ingen livserfarenhet, aldrig blivit kysst och sitter där på sitt rum och pluggar duktigt... vad vet en sådan om sexualitet?

Inför kompisar är det lite annorlunda. Där känns det bara som om det inte finns något bra tillfälle. Och även om jag skulle hitta ett sådant och säger det - hur blir det då, ska de sitta där och säga "jaha" och så blir det tyst? Det skulle bli en så krystad situation. Sedan har jag en närstående kompis som tycker att homosexualitet är "lite äckligt" och Gud vet hur det kommer att bli med den relationen...

Så jag har väl ett litet dilemma där.


   
SvaraCitera

jag vet inte vad jag är bisexuell gay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XQXQ:

jag vet inte vad jag är bisexuell gay

Ok kan du nog bara själv avgöra, men hur känner du då?
Har du några "såna" känslor för tjejer så antar ja att du inte e gay.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera