Aviseringar
Rensa alla

Problem D50 och Sigmaobjektiv


Ämnesstartare

Capture:

Tror det.

Jag med.


   
SvaraCitera

Inte för inte, men jag skulle rekommendera att hålla sig bort ifrån Sigma. Man får vad man betalar för kort sagt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Inte för inte, men jag skulle rekommendera att hålla sig bort ifrån Sigma. Man får vad man betalar för kort sagt.

Jag tycker om mitt sigma faktiskt. Visst, det finns säkert bättre, men det är tillräckligt för att tillfredställa de behov jag har.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag tycker om mitt sigma faktiskt. Visst, det finns säkert bättre, men det är tillräckligt för att tillfredställa de behov jag har.

Jag önskar jag kunde säga det samma om mitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag önskar jag kunde säga det samma om mitt.

Vad är det du tycker är dåligt med ditt då?


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Vad är det du tycker är dåligt med ditt då?

Det har en fallenhet till att göra allt en gnutta suddigt... Ser man bilden i litet format på kameran ser den alltid skarp och bra ut, men såfort man förstorar upp det har den blivit suddig... Men inte ett klassiskt ofokus-sudd utan.. Ja, jag vet inte riktigt...

Jag har testat det mesta nu för att få det skarpt... Blixt, väldigt kort slutartid, extremt stabila stativ och avtryckare - allt utan resultat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det har en fallenhet till att göra allt en gnutta suddigt... Ser man bilden i litet format på kameran ser den alltid skarp och bra ut, men såfort man förstorar upp det har den blivit suddig... Men

Vissa av mina bilder blir suddiga, men långt ifrån alla. Merparten av bilderna blir bra tycker jag.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Vissa av mina bilder blir suddiga, men långt ifrån alla. Merparten av bilderna blir bra tycker jag.

Använder du dig av stativ eller har du en stadig hand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Använder du dig av stativ eller har du en stadig hand?

Stadig hand då skulle jag tro, eftersom jag inte har något stativ.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Stadig hand då skulle jag tro, eftersom jag inte har något stativ.

Håller du båda händerna på kameran, eller en på objektivet också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Håller du båda händerna på kameran, eller en på objektivet också?

Var tvungen att prova, men jag tror jag brukar ha en hand på objektivet och en hand på kamerahuset.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Var tvungen att prova, men jag tror jag brukar ha en hand på objektivet och en hand på kamerahuset.

För att krångla till det mer, hur långt ut på objektivet håller du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

hur långt ut på objektivet håller du?

Jag håller på "zoomen" eller vad man ska kalla det, alltså ganska långt in på objektivet.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag håller på "zoomen" eller vad man ska kalla det, alltså ganska långt in på objektivet.

Som jag trodde... Den naturliga platsen... Det är inte så att du har något fancy pancy sigma objektiv med bildstabilisator?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det är inte så att du har något fancy pancy sigma objektiv med bildstabilisator?

Jag tror faktiskt inte. Men vad har du för kamera till ditt sigma?


   
SvaraCitera