Aviseringar
Rensa alla

Problem i förhållandet


Ämnesstartare

Hej! Jag håller på att gå under just nu pga mitt distansförhållande. Redan innan han flyttade lovade han att åka hem varje helg och det har han gjort ungefär. Det tar 4h med buss mellan oss och han kan åka hem redan på torsdagen. Detta är en hög standard att sätta med det är det jag varit van vid. 

Nu berättar iallafall han att det känns jobbigt för honom att åka emellan så mycket, det känns som att han inte har ett hem säger han. Delvis pga att hans hem där är inneboende hos några andra så han känner sig inte riktigt hemma där. Han tycker det känns extremt jobbigt att behöva åka mellan och han känner att han inte har ett riktigt hem. (Jag kan inte åka till honom lika ofta då jag lever på gymnasie CSN men den största orsaken är pga att han är inneboende och dom som han bor hos verkar inte riktigt bekväma med att jag kommer super ofta)

Vad ska jag göra? Hur löser vi detta? Ska vi ses kanske bara en gång i månaden? Ska han komma hem lika ofta även att han mår dåligt av det? Jag kan eventuellt flytta till honom efter sommaren, borde vi bara hålla ut till dess? Jag vill inte sätta massor med krav på honom men samtidigt känner jag att det är han som valde att flytta (vi bodde i samma stad innan) och han borde ta ansvar för konsekvenserna. Han känner lixom att allt resande går typ ut över hans känslor.

Hjälp mig!! Älskar honom så mycket!!


   
Citera

Får man fråga varför han flyttade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han flyttade pga ett jobb han verkligen ville ha, jag kunde inte hänga med för jag går fortfarande i gymnasiet.


   
SvaraCitera
Berit

Håll ut, inte w så långt kvar tills du kan flytta dit. Att säga att det är hans ansvar i konsekvenserns att ni inte ses är sjukt. Som en vuxen kan man inte tacka nej till jobb, särskilt inte om det är ett jobb som han verkligen ville ha bara för att man har en partner. Om du dessutom skyller på att du bara har CSN så kan han säga att det är ditt ansvar att skaffa ett jobb för att ha råd att åka dit, eller hur. 
Antingen tar du o accepterar hur det ser ut just nu


   
SvaraCitera

Skaffa ett jobb. En extra inkomst skadar inte. 


   
SvaraCitera

Av egen erfarenhet kan jag säga att distansförhållande är rätt jobbigt, men om ni verkligen älskar varandra så kommer inte avståndet att vara avgörande. Att han tycker det är jobbigt att åka så mycket emellan er behöver du nog respektera och inte tvinga och tjata på honom för det tror jag bara kommer göra saken sämre. Ett alternativ kan vara att han så länge betalar dina resor för att du ska kunna åka ner till honom. Då slipper iallafall han att åka hela tiden Glad


   
SvaraCitera