Aviseringar
Rensa alla

Problem: laptop är död


Ämnesstartare

Den dog igår. Rätt konstigt egentligen. Satt vid den och på en gång så stannade den till, skärmen blev svart och så stängde den av sig. Sedan dess har jag inte kunnat att sätta på den.

Har förövrigt Vista på den, om det skulle säga något.

Någon som varit med om liknande eller kanske har förslag för att lösa problemet?

Tack.


   
Citera
kachin

rest in peace [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Den dog igår. Rätt konstigt egentligen

eftersom du hänger för mkt på um så sitter du vid datorn för mkt. din konstanta närvaro tog väl kol på den gissar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sedan dess har jag inte kunnat att sätta på den.

Jag har aldrig testat sätta på min dator.. kanske är nått?[crazy]

Det låter ytterst märkligt. Du får alltså inte ens ström i skiten så att den startar och lampor lyser osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag har aldrig testat sätta på min dator.. kanske borde göra det? [crazy]

Lustigkurre där

Chryseus:

Det låter ytterst märkligt. Du får alltså inte ens ström i skiten så att den startar och lampor lyser osv?

Nope, nada. Inget händer när jag trycker på startknappen. Som om att någon krets har kolat av.


   
SvaraCitera

Sådär gjorde min också för någon månad sedan. Jag prövade plocka ut batteriet och låta den vara ifred typ en dag och sen fungerade allt normalt. Tror jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nope, nada. Inget händer när jag trycker på startknappen. Som om att någon krets har kolat av.

Har du testat med strömadaptern inkopplad i datorn? Blinkar indikatorn både på laptop och transformator eller inget alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Har du testat med strömadaptern inkopplad i datorn? Blinkar indikatorn både på laptop och transformator eller inget alls?

Inget alls.

Cobrastyle:

Sådär gjorde min också för någon månad sedan. Jag prövade plocka ut batteriet och låta den vara ifred typ en dag och sen fungerade allt normalt. Tror jag?

Redan testat.


   
SvaraCitera

Kortslutning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Inget alls.

Jävligt mysko! Det måste nästan ha med nätdelen att göra annars hade ju burken fått kräm även om det varit moderkortet, minnena eller processorn eller liknande som gått sönder.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

passaro:

Inget alls.

Testa sniffa lite vid kontakter och öppningar i skalet och se om du märker någon lukt av bränd plast eller bränt överlag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget alls. Frustrerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle tippa på att nätdelen har gått sönder eller att något kortsluter datorn.
Hade lämnat in den om jag vore dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exakt så blev det med min [smile] Tog den till media m. dom sa att de behöved byta moderkort, vilket skulle kosta 6k. Så jag ba fuck it.
Datorn ligger i bokhyllan nu, ska skrotas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

ilket skulle kosta 6k

Seriöst, sa Mediamarkt det? Det visar ju deras kompetens..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Seriöst, sa Mediamarkt det? Det visar ju deras kompetens..

JA! Jag typ what? Kan ju lika gärna köpa en ny, vilket jag gjorde. och inte från dom. :@


   
SvaraCitera