Aviseringar
Rensa alla

Problem: laptop är död


emery:

Tog den till media m. dom sa att de behöved byta moderkort, vilket skulle kosta 6k

Bärbar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

JA! Jag typ what? Kan ju lika gärna köpa en ny, vilket jag gjorde. och inte från dom. :@

Antingen så lurade de dig eller så antog de att du inte kunde något om datorer och bara drog till med en enklare förklaring om ett fel när det kanske var fler saker som gått sönder.

Bra att du inte köpte av de iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Antingen så lurade de dig eller så antog de att du inte kunde något om datorer och bara drog till med en enklare förklaring om ett fel när det kanske var fler saker som gått sönder.

Nej jag tror inte dom gör så mot sina kunder. Lol.

Det RÖK f.ö från den när dom kopplade i den och skulle få på den. Så den var verkligen helt åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nej jag tror inte dom gör så mot sina kunder. Lol.

Jo, men ett moderkort kostar aldrig 6k att byta ut såvida det inte är något värstingmoderkort.

emery:

Det RÖK f.ö från den när dom kopplade i den och skulle få på den. Så den var verkligen helt åt helvete.

Min nätdel började brinna och spraka el-gnistror. Det var bara den som gick sönder och det kostade bara 1k att fixa en ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jo, men ett moderkort kostar aldrig 6k att byta ut såvida det inte är något värstingmoderkort.

Men dom tar väl asmkt betalt för arbetet då.

Chryseus:

Min nätdel började brinna och spraka el-gnistror.

Nätdel? Jaha men vadå din dator gick inte heller att få på eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Men dom tar väl asmkt betalt för arbetet då.

Troligtvis inte så jävla mycket.. [crazy] Det låter som att han bara höftade till med hur mycket han trodde att det skulle kosta bara för att det rök lite.

emery:

Nätdel? Jaha men vadå din dator gick inte heller att få på eller?

Nätaggregatet.. där man stoppar in elkabeln. Nej den gick verkligen inte att starta ^^ Jag köpte ett nytt nätaggregat för 1k och satte in det så var saken biff. Mitt chassi luktar fortfarande rök och smält plast dock ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det låter som att han bara höftade till med hur mycket han trodde att det skulle kosta bara för att det rök lite.

Alltså nu blir jag arg. Den skickades in för liksom "kolla felet" fick sen ett papper på vad som skulle återgärdas och vad det skulle kosta.

Chryseus:

Jag köpte ett nytt nätaggregat för 1k och satte in det så var saken biff. Mitt chassi luktar fortfarande rök och smält plast dock ^^

Okej, men vad bra. Då kan ju jag göra det, kan ju inte vara så svårt[wink] Tur att jag inte kastat den...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Alltså nu blir jag arg. Den skickades in för liksom "kolla felet" fick sen ett papper på vad som skulle återgärdas och vad det skulle kosta.

Sorry om jag ifrågasätter det som stod på pappret men det låter inte rimligt för 5 öre att bara ett felande moderkort skulle kosta 6000.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Sorry om jag ifrågasätter det som stod på pappret men det låter inte rimligt för 5 öre att bara ett felande moderkort skulle kosta 6000.

Okej.


   
SvaraCitera

min laptop lär snart också vara död

Dold text: om den inte skärper sig snart vill säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera