Aviseringar
Rensa alla

Problem me min navelpercing.. :/


Ämnesstartare

isola:

På bilden har du inget skydd på, så nä. Tror nog inte att du har gjort det.

MEN SHIIIIIIIT . om jag tog på med skyddet över, hur fan ska man se då hur såren runtom hålet ser ut ?![tard][shake][confused]
förresten, nu kom jag på, det heter KOMPRESSSSSS. .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

På bilden har du inget skydd på, så nä.

dessutom tog jag bilderna precis innan jag skulle tvätta percingen . och då kan jag inte ha skkydd över, elr ? -.-'


   
SvaraCitera

Miccafan:

MEN SHIIIIIIIT . om jag tog på med skyddet över, hur fan ska man se då hur såren runtom hålet ser ut ?![tard][shake][confused]

Det såg ändå inte bra skött ut, gå till någon som kan sånt där och visa upp.


   
SvaraCitera

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla här är idioter.
Navelpiercingar blir lättare infekterade i jämförelse med t.ex. en piercing i läppen, då munnens saliv är till för att döda bakterier.
Vid Naveln har du inget reningssystem utöver det du själv tillför dit.
Tvätta det med vatten, eller koksaltlösning typ 3 gånger om dagen och se till så att du inte kommer åt den onödigt mycket med tröjor eller när du tvättar. Gå runt med en kort tröja så att du låter den andas osv.
Gör det i ca en månad. Ser det fortfarande ut som det gör nu, ta ut den, eller fortsätt en månad till om du känner för det. Tänk bara på att den bör vara läkt när du sommaren börjar, när du solar, badar, bastar, osv, så irriterar du den lite.
Gör inte som jag såg att nån idiot hade gjort; att du tar ut staven varje gång du tvättar den, DET irriterar som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shorty00:

Tvätta det med vatten, eller koksaltlösning

Är inte det som man får att tvätta med bättre än både vatten och koksaltlösning? Det ska väl döda bakterier osv?
Vad jag vet så ska koksaltlösning bara ge en "boost"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miccafan:

aaa självklart jag är arab -.-
hahahahahahahahaha aso de ser ut så när man tar sånna biler med min gamla kamera? puckoo

K.
dock kan jag ta kort på min mage
med en hur gammal kamera som helst & hur ny som helst
utan att de blir värsta djungeln på min
mage på korten. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

med en hur gammal kamera som helst & hur ny som helst
utan att de blir värsta djungeln på min
mage på korten. -.-

aha, men denna kameran e sån man kan ställa in på att allt ska va helt som IRL , dom flesta kameror är sånna som blir suddiga o man ser inte exakt alla detaljer ? fatta du va ja menar [mad]

o sen kanske du vakar din jävla mage[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miccafan:

men denna kameran e sån man kan ställa in på att allt ska va helt som IRL

Ja, då har du ju mycket hår på magen IRL också! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör rent hålet med spritservetter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moribund:

Ja, då har du ju mycket hår på magen IRL också! [y]

men ahhhhhhhhhhh , frågade ja om mitt kroppshår ellerr om min piercing?![no-no][chocked][tard][confused][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magdalenalindgren:

gör rent hålet med spritservetter

Big no-no! [no-no] Det torkar ut huden runt piercingen och gör det antagligen mycket värre.
Gå till en piercare och fråga vad du ska göra? Dom är kunniga..


   
SvaraCitera

Jag tycker inte de ser ut som hud, de ser ut som mera ''var'' enligt mig.
Jag har typ haft liknande problem men bara man tvättar med sprit runt såret 2 ggr om dan så blir de nog bättre sen 🙂 Tänk på att inte ta ut smycket försen läkeperioden är över!!! 😮


   
SvaraCitera