Aviseringar
Rensa alla

Problem med acne


masken
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Det där är ingen acne utan bara pormaskar. Köp basiron 5 % och börja behandla. 

mycket möjligt... kan inte alla termer. Men bör man köra på basiron 5% eller lite starkare typ 10%???


   
SvaraCitera

masken:

mycket möjligt... kan inte alla termer. Men bör man köra på basiron 5% eller lite starkare typ 10%???

5 i början. hjälper det inte efter några månader så köp 10. 


   
SvaraCitera

Själv fick jag Acnatac utskriven utav en läkare för längesedan, efter ungefär 2 månader var alla finnar i princip borta men kuren skulle sluta efter 3 månader. 

Mot finnar kommer basiron förmodligen att hjälpa, fast mot dina pormaskar bör du gå till apoteket och fråga. Eller så kan du köpa Blackhead peel-off. 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Det är hårsäckar. 

Nej lol. 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:
Kläm inte, då lämnar de ärr. 

Basiron-salvan på 10% fungerade för mig. För andra krävs det starkare läkemedel. Stick iväg till någon hudmottagning och få råd av läkare. 

Fungerade för mig med men skulle kolla på en hudmottagning. De är snälla och hjälper gärna till :;I


   
SvaraCitera

Börja själv med receptfriagrejer som basiron, som sagt. Har man inga större problem än sådär behöver man ingen hudmottagning. Man kan göra skincitys hudtest iof men de vill ju bara sälja sina produkter (som är bra, visserligen).


   
SvaraCitera

Receptfria läkemedel, speciellt mot acne, är bullshit. Medel som basiron och proactive motverkar bara symtomen (acnen) och inte den bakliggande faktorn. Vissa märker lite skillnad men för det mesta not so much. Man slösar bara en jävla massa pengar och tid. 
Boka tid hos en hudläkare, berätta om dina problem och ta själv upp att du hört om isotretinoin (före detta roaccutan). Kuren är på ca, 6 mån och är garanterat värt. Eftersom du är 16 får du medicinen gratis också.
(Been there done that)


   
SvaraCitera

CitronSaft:

Nej lol. 

Okej, men vilken skada utgör fläckarna? Jag har haft dem så länge jag kan minnas och jag är kry som få för min ålder.


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Okej, men vilken skada utgör fläckarna? Jag har haft dem så länge jag kan minnas och jag är kry som få för min ålder.

Pormaskar kan man få utav olika anledningar. Din näsa kanske har bruna hårsäckar, men TS har pormaskar. 


   
SvaraCitera

CitronSaft:

Pormaskar kan man få utav olika anledningar. Din näsa kanske har bruna hårsäckar, men TS har pormaskar. 

Du svarade inte på min fråga. Vilken skada utgör pormaskarna?


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Du svarade inte på min fråga. Vilken skada utgör pormaskarna?

"Porer är små hål i huden som utgörs av talgkörtlarnas, hårsäckarnas och svettkörtlarnas mynningar. De gör att huden kan släppa ifrån sig talg och svett. Pormaskar uppstår när talgkörtelns mynning täpps till och syns som en svart eller vit prick. De bildas av talg, bakterier och döda hudceller"


   
SvaraCitera

CitronSaft:

"Porer är små hål i huden som utgörs av talgkörtlarnas, hårsäckarnas och svettkörtlarnas mynningar. De gör att huden kan släppa ifrån sig talg och svett. Pormaskar uppstår när talgkörtelns mynning täpps till och syns som en svart eller vit prick. De bildas av talg, bakterier och döda hudceller"

Tack för att du dumförklarar mig. Jag läste nog det där stycket innan du föddes. Frågan gällde vilken anmärkningsvärd skada pormaskarna utgör hos människan. Det behandlar de ej i stycket där!

P.S. Godtar inte argument besinnade i utseendemässiga normer.   


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Tack för att du dumförklarar mig. Jag läste nog det där stycket innan du föddes. Frågan gällde vilken anmärkningsvärd skada pormaskarna utgör hos människan. Det behandlar de ej i stycket där!

P.S. Godtar inte argument besinnade i utseendemässiga normer.   

Lol, dumförklarade inte dig, gav dig det svaret jag trodde att du ville ha. 

Jaha du menar så, missförstod dig.
Varför vill du ha svar om något jag inte påstått? 

Svar till din fråga: Jag har ingen aning. 


   
SvaraCitera

CitronSaft: missförstod dig.

Okej, hur kunde jag ha varit mer tydlig? 

CitronSaft: Varför vill du ha svar om något jag inte påstått?

För att TS efterfrågar det svaret, even though hen inte är medveten om det. 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Okej, hur kunde jag ha varit mer tydlig? 

Bara jag som läste för snabbt. 

Pennyroyal:

För att TS efterfrågar det svaret, even though hen inte är medveten om det. 

Okej.. Och du vill ta detta med mig för att TS verkar sova eller? 


   
SvaraCitera