Aviseringar
Rensa alla

Problem med att lägga till kontakter på msn, hjälp tack!


Ämnesstartare

Jag gjorde en ny msn igår och la till runt 150 kontakter. Den första timmen var de ingen som accepterade min invite (mer än hälften var online) men så efter ca två timmar så var de två st som accepterade och kom online på min nya msn. Men ingen mer under hela kvällen.

Nu idag när jag vaknade är de fortfarande bara de två som har fått en invite och accepterat. Jag loggar in på min gamla msn och frågar ifall en polare har fått en invite. Nej hade han inte så jag ber han adda min nya msn och de gör han. Sen drar jag in på min nya msn och då finns han i min kontaktlista online.

Jag testade att gå in på en annan av mina msn konton och lägga till mitt nya, sen loggade jag in på mitt nya och jag hade fått en invite på en gång.

Så vad kan problemet vara? Jag har ju skickat en invite till alla men verkar som ingen fått den. Måste dem adda mig nu för att de ska funka eller? Hur lång tid ska de ta? Använder msn 8.5 med english.

Jag har googlat lite på problemet men inte hittat så mycket till hjälp. Här MSN - kan inte lägga till kontakter - Sporthoj.com är väl ett liknande problem och där skulle man installerade 7.5 och då skulle det funka.

Kan inte lägga till kontakter på MSN. så ska jag:

1. Klicka på Start och Kör, skriv REGEDIT och tryck sedan på Enter.
2. I registereditorn klickar du på "HEKY_CURRENT_USER", följt av "Software", "Microsoft", "MSNMessenger" och sedan "Policies".
3. Välj nyckeln "Policies" och ta bort mappen.
4. Starta om din dator.
5. Logga in på Messenger igen.

Men när jag gör de så har jag ingen 'Policies' mapp.

Tacksam för hjälp!

Först använde jag msn 8.5. Sen installerade jag nu den senaste, tog bort alla kontakter jag addat och la till dem igen. Då fick en, som inte fick en invite förut, en invite medans andra inte fått. Kan de vara så att msn blir överbelastat om man addar 150st efter varandra?


   
Citera

Ruze:

Kan de vara så att msn blir överbelastat om man addar 150st efter varandra?

Kan så vara [y]

Eller så vill inte personerna acceptera [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Kan så vara [y]

Eller så vill inte personerna acceptera [smile]

Ja men grejen är ju att ingen har fått en invite 🙁 Några fick de på en gång när jag addade dem medans några inte fått en alls.


   
SvaraCitera

Ruze:

Ja men grejen är ju att ingen har fått en invite 🙁 Några fick de på en gång när jag addade dem medans några inte fått en alls.

Bra ursäkt [smile]
Nä, men jag tror att du skicka för många på en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Bra ursäkt [smile]
Nä, men jag tror att du skicka för många på en gång.

Ok får testa och ta bort alla och adda ca 10-15 personer då?


   
SvaraCitera

Ruze:

Ok får testa och ta bort alla och adda ca 10-15 personer då?

eller så väntar du i någon vecka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog bort alla nu och la till en som jag visste var online. Men han fick ingen invite =/ Ska nu vänta i ca 2 veckor innan jag lägger till några fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag vet vad problemet är nu. När jag lägger till kontakter på min nya msn står de '
Klart! Tjänsten Windows live är inte tillgänglig för tillfället men bla bla läggs till när tjänsten är igång igen.'. Men när jag går in på min gamla msn och addar en kontakt så funkar de perfekt.

Så jag gjorde en ny msn nu och addar folk och de går hur bra som helst. Men jag vill gärna fixa problemet så är de någon som vet vad problemet kan vara?

Edit: Nu så tog de stopp. Gick inte att adda mer personer för då kom 'Klart! Tjänsten Windows live är inte tillgänglig för tillfället men bla bla läggs till när tjänsten är igång igen.' upp :s Får se imorrn hur de funkar!


   
SvaraCitera