Aviseringar
Rensa alla

Problem med att vakna!


Ämnesstartare

Jag har problem med att vakna på mornarna.. seriöst..

Jag kan lägga mig och sova klockan halv tio.. men ändå vakna vid klockan 11 när jag har tre alarm på, på telefonen.. samt att min bonusmamma ringer mig typ sådär sju gånger vid tio tiden.. men jag HÖR inte att telefonen ringer.. Vad ska jag ta mig till? Och jag börjar i skolan på Måndag och då måste jag gå upp klockan sex!

Plus.. att jag äter Cirkadin för att kunna somna, annars somnar jag inte förrän vid fyra på morgonen..


   
Citera
Ämnesetiketter

koppla telefonen till en stereo eller förstärkare och dra upp volymen "en aning"


   
SvaraCitera

Lägg dig tidigare på kvällarna.


   
SvaraCitera

För mig att ungdomar ofta sover mer än vanligt. 
Tror dock att så fort du kommer in i en rytm att gå upp klockan sex varje dag kommer lösa ditt problem.m 


   
SvaraCitera
Vision

Behöver 5 alarm på mobilen ibland. Ligger ibland på natten och tänker igenom vaknande scenariot om och om igen, hur klockan ringer och jag direkt går upp, hypnotiserar mig själv liksom. Brukar funka, reser mig upp direkt när klockan ringer i ren reflex och blir sedan helt yr.


   
SvaraCitera

Enligt cirkadins bibacksedel 
"

Den aktiva substansen i Circadin, melatonin, tillhör en grupp av naturliga hormoner som tillverkas av kroppen.

Circadin används ensamt vid korttidsbehandling av primär insomni (ihållande svårigheter att somna eller att fortsätta att sova, eller dålig sömnkvalitet) hos patienter som är 55 år och äldre. ”Primär” betyder att sömnlösheten inte har någon känd orsak, såsom eventuell medicinsk, psykisk eller miljömässig orsak."

så borde ej påverka ditt uppvaknande, men.. har du använd dessa länge?

  • Rökning kan göra att Circadin får sämre effekt, eftersom innehållsämnena i tobaksrök kan öka nedbrytningen avmelatonin i levern.

KANSKE DAGS ATT SLUTA RÖKA?? 
Rökning försämrar sömnen. Nikotin är, liksom koffein, ett stimulerande ämne. Detta innebär att det ofta tar längre tid för rökare att somna in.


   
SvaraCitera

skaffa en ny högljudd väckarklocka, ställ den en bit från sängen så du måste resa dig upp och gå bort från sängen för att stänga av den. Be folk ringa och väcka dig. intala dig att du MÅSTE gå upp tidigt.

har haft detta problem också, ellerjag har det. när jag mådde som sämst psykiskt hörde jag aldrig alarmet, men nu när jag mår bättre kan jag vakna i tid. försök göra mysiga frukostar så du "längtar" upp till nåt på morgonen och det inte känns så hemskt att lämna sängen? :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
koppla telefonen till en stereo eller förstärkare och dra upp volymen "en aning"

TACK, ska testa det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

  • Rökning kan göra att Circadin får sämre effekt, eftersom innehållsämnena i tobaksrök kan öka nedbrytningen avmelatonin i levern.

KANSKE DAGS ATT SLUTA RÖKA?? 
Rökning försämrar sömnen. Nikotin är, liksom koffein, ett stimulerande ämne. Detta innebär att det ofta tar längre tid för rökare att somna in.

Jag röker faktiskt inte lika mycket nu längre.. ungefär max tre cigg per dag.. om inte mindre! Men jag ska försöka sluta mer


   
SvaraCitera
seasaw

radioklocka! är mitt tips


   
SvaraCitera
seasaw

ja jag upplever att jag lättare kmr upp om jag kvällen innan, när jag sa sova, ägnar en tanke åt vad jag har att se fram emot dagen därpå, så får det gro som ett litet fröö under natten, blir alltid bra

elverpigen: försök göra mysiga frukostar så du "längtar" upp till nåt på morgonen och det inte känns så hemskt att lämna sängen?


   
SvaraCitera

En riktig väckarklocka och lite självdiciplin så löser sig det där.


   
SvaraCitera
reben

har fått exakt samma problem. vaknar alltså inte alls. sätter ca 7 alarm med olika melodier o allt möjligt. en sak dom ggrna man vaknar men snoozar då man kan känna sig lack på sig sj. men vaknar verkligen inte alls Gråter de kan ha varit ett alarm igång i 25min liksom !!!!!

behöver ne butler


   
SvaraCitera

Öppna fönstret innan du går och lägger dig. Förhoppningsvis vaknar du tidigt på morgonen av att du fryser.


   
SvaraCitera
reben

isola:
Öppna fönstret innan du går och lägger dig. Förhoppningsvis vaknar du tidigt på morgonen av att du fryser.

då vaknar man ju typ fem o kan inte somna om LedsenGråter


   
SvaraCitera