Aviseringar
Rensa alla

Problem med Baotian (thaimoppe).


Ämnesstartare

Problemet med min moppe är att den startar efter ca 1-3 kick, sen kör jag kanske 10 min, sen lägger den av och efter det är det nästan omöjligt att starta den.

Hände efter jag skruvade upp och pillade lite med förgasaren, men tror ändå inte att det kan vara felet, eftersom att jag har kollat igenom allting 2 ggr.
n
Drog ut moppen idag vid kl 3, körde 10 min uppe i skogen, så skulle jag svänga runt och så dog den.. Fick då släpa hem skiten ca 1 km i skogen.
Så jag lät den stå i kanske 3 timmar, innan jag testade att starta igen, då funkade den, men samma problem inträffade :/

Så jag skruvade upp allting igen, och höjde tomgången lite (skruvade upp skruven).
Då startade den, men efter kanske 5 min.
Vet inte om felet är fixat, men vad kan det vara för fel då?

Och sen är det otroligt dålig accs i den.. den gör väl 55-60 (raksträcka), men efter att ha jämfört med lite andra moppar, så är min verkligen sämst i accs.
Finns det nå pluggar eller nåt, man kan ta bort som höjer accset?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har du "trimmat" den på nått sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo Stigge:

har du "trimmat" den på nått sätt?

Nej, det har jag inte.


   
SvaraCitera

fel bränsleinställningar låter det som. Speciellt eftersom att du varit och skruvat på förgasaren. måhända att allt sitter rätt men den kan ju vara fel inställd? Ger helt enkelt för lite soppa kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

fel bränsleinställningar låter det som. Speciellt eftersom att du varit och skruvat på förgasaren. måhända att allt sitter rätt men den kan ju vara fel inställd? Ger helt enkelt för lite soppa kanske?

Vart ändrar man det då?


   
SvaraCitera

XUSE:

Vart ändrar man det då?

Jag har tyvärr ingen aning om hur förgasaren ser ut på en sån där moppe men förhoppningsvis sitter det ett par reglage/ små rattar/ vingmuttrar elr något annat vridbart på själva förgasaren som det går att skruva på. Om du hittar den/dom om dom nu finns, vilket dom borde göra så prova bara lite olika inställningar och hoppas på det bästa [y]


   
SvaraCitera

På många Baotianmopeder är det här redan gjort från början men om du kollar på sladdarna till batteriet så finns det en som är rosa, den går till den elektroniska hastighetsbegränsningen eller vafan det, dra ur den om inte handlaren har gjort det i smyg så borde den kunna åka lite snabbare.

Finns en sida med lite hjälp med hur man trimmar baotians som är ganska lättförståelig osv, kan leta reda på den.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schysst sida=) Kul att nån vågar testa sig fram med originalgrejer. Det blir billigt och man kan få hyffsad skillnad mot original.


   
SvaraCitera