Aviseringar
Rensa alla

Problem med Drivrutiner Ubuntu 8.10


jakaerstark:

har nu provat att installera åtskiliga paket med drivrutiner till mitt ATI radeon med det blir ingen skillnad :S allt funkade så bra innan, har ingen anning :S

Har du provat att söka efter fglrx? Jag tror att det är proprietärt, men jag kör inte ubuntu så jag är osäker på om de finns i reposarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du provat att söka efter fglrx? Jag tror att det är proprietärt, men jag kör inte ubuntu så jag är osäker på om de finns i reposarna.

KOmmer upp i princip samma som när jag söker på ATI Radeon, provar dock att installera dessa paket nu, får se om det blir ngn skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck, fick problem vid reboot igen...


   
SvaraCitera
Gifted

ominstallera?


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Suck, fick problem vid reboot igen...

Om du går in på ati:s hemsida så finns drivarna där, där finns även instruktioner för hur du ska bära dig åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du går in på ati:s hemsida så finns drivarna där, där finns även instruktioner för hur du ska bära dig åt.

Jo jag vet, stod att dom inte supportade Ubuntu. Men men jag löste iaf problemet, tak för hjälpen[wink]


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Jo jag vet, stod att dom inte supportade Ubuntu. Men men jag löste iaf problemet, tak för hjälpen[wink]

Berätta gärna hur du gjorde. Och nog tror jag att fglrx ska ha stöd i ubuntu, jag installerade dom i debian för en halvtimma sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Berätta gärna hur du gjorde. Och nog tror jag att fglrx ska ha stöd i ubuntu, jag installerade dom i debian för en halvtimma sen.

Jag ominstallerade, hade provat alla möjjliga fglrx paket osv utan framgång, orkade inte mer, det tog bara en 30 min att fixxa allt som det var.
NU funkar grafiken utmärkt. fglrx paketen fik det iaf inte att funka. Tror jag använder glx nu, om det är olikt fglrx vet jag inte så myket om då jag jusst börjat arbeta med linux. i'm learning[y]


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Tror jag använder glx nu, om det är olikt fglrx vet jag inte så myket om då jag jusst börjat arbeta med linux. i'm learning[y]

Troligen kör du med ati-drivisarna, inge fel på dom.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera