Aviseringar
Rensa alla

Problem med en extrem feminist.


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Jag har en extrem feminist som går på min skola. (EK,Polhem,3) Så fort man ifrågasätter feminism eller kritiserar ett feministiskt parti så är man sexist. Och nu så måste jag arbete med hon om ett projekt. Och då politiska åsikter fram kommer.  Då jag inte håller med hennes åsikter, men respekterar dom  så trodde jag att vi inte skulle ha ett problem  med detta projekt. Men om man bara nämner SD så uttrycker hon sig med några av dessa ord: Döda, värda att dö, rasister, nazister, våldtäktsmän och dödsstraff.

Jag själv som stödjer SD blev extremt uppretad på att man kan säga så här. Hon tyckte alltså så fort man röstade på SD så var man värd och dö. Jag sket i va hon sa och fortsatte med projektet. Men sen kom vi till kvinnosynen. Då hon sa att alla som röstade på SD var vita män som hatade kvinnor.  Nu fick jag nog och sa till att hon skulle sluta att anklaga folk bara för att deras politik inte stämde med hennes (Hon var också förbannad att F! inte kom in i riksdagen). Hon lyssnade inte på vad jag sa och jag blev  förvånad.  Efter våran lektion så pratade jag med några klasskompisar. Dom skämtade med att hon inte lyssnar på någon med kuk. Jag tyckte att det var en beskrivning som passade hon bra.

Men vad ska jag göra måste få hon att samarbeta?


   
Citera

Problemet verkar inte vara att hon är feminist, utan snarare att hon är dum i huvudet och aggressiv.


   
SvaraCitera

Förklara för din lärare och se om du kan byta grupp eller dylikt. Idioter kommer du stöta på under hela livet, get used to it.


   
SvaraCitera

fråga om hon är en manshatare?


   
SvaraCitera

Problemet ligger redan i att hon går på Polhem. Nej, men F! är ett jäkla skit parti som inte visar den fina feminismen. 
Tycker du borde prata med läraren och säga att du inte kan jobba med henne p.g.a hon inte kan acceptera andras tankar. 


   
SvaraCitera

Hon är inte feminist. Hon är feminazi!After-all-those-posts_0.jpg


   
SvaraCitera

Kvinnor och Invandrare förekommer även i SD.
Så det där med att bara vita män röstar på SD är ren propaganda.
Jag känner en hel drös med människor som säger sig rösta på SD och som INTE är vita män.


   
SvaraCitera

Olycklig:
Kvinnor och Invandrare förekommer även i SD.
Så det där med att bara vita män röstar på SD är ren propaganda.
Jag känner en hel punt med människor som säger sig rösta på SD och som INTE är vita män.

Var träffar du dom? Jag har aldrig träffat någon svensk eller invandrare som erkänt att den är SDare.


   
SvaraCitera

ditt största problem är att veta när man ska säga hon och när man ska säga henne. allt annat kommer lösa sig...


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Var träffar du dom? Jag har aldrig träffat någon svensk eller invandrare som erkänt att den är SDare.

Jag träffade någon vän i grundskolan och några på mitt förra arbete och sedan så har har dessa vänner haft vänner som röstar på SD. Jag har inte valt mig att bekantas med dessa människor efter vad dem röstar på. Jag har nog minst ett par vänner bland alla partier i riksdagen i mina kretsar.


   
SvaraCitera

qazedctgb:
ditt största problem är att veta när man ska säga hon och när man ska säga henne. allt annat kommer lösa sig...

Ditt största problem är att börja med stor bokstav.


   
SvaraCitera

provocera?


   
SvaraCitera

Hon är varken extremfeminist eller feminist över huvudtaget. Ignorera är mitt tips.


   
SvaraCitera