Aviseringar
Rensa alla

problem med en granne


Ämnesstartare

Okej har problem med en granne.

Det är fester från 2-5 (på morgonen) varje helg, tvådagars. 
Nu har dom en hund som lämnas ensam varje natt i veckorna som skäller och låter illa. 

Har försökt prata med henne och då fick jag hennes släkting på mig någon knarkarkärring som bara stod och skrek i en kvart för det var tametusan inte min grannes fel att det lät heller. 

Har försökt prata med hyresvärden, men det är bara mitt fel tydligen. För jag har ju också haft fest (aldrig längre än till 23 kan vi ju tala om på en gång) och under ordnade omständigheter, alltid sänkt volymen när grannar klagat osv. 

Vad sjutton ska jag göra? Får ALDRIG sova.

Ps. Kan man få tyst på hundäcklet som står och skäller nu TJUGO ÖVER FYRA på morgonen förutom att sjuta fanskapet?


   
Citera

Ring störningsjouren nästa gång 


   
SvaraCitera
time
 time

Tigerdrottningen:
Ring störningsjouren nästa gång 

+1


   
SvaraCitera

Döda dem!


   
SvaraCitera

Ring och anmäl djurplågeri till länsstyrelsens djurskyddskontroll  http://www.lansstyrelsen.se/vasternorrland/Sv/djur-och-natur/djurskydd/anmalan-om-bristande-djurhallning/Pages/default.aspx

och ring störningsjouren när de stör, då kommer de dit, säger till, ger eventuellt böter och kan styrka att de har stört om hyresvärden frågar.


   
SvaraCitera

Ring länsstyrelsen ja! 


   
SvaraCitera

Skick snuten på dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idag har mina fantastiska grannar knackat på cirka 15 gånger sedan klockan var 19.00. 
Men jag öppnar inte om jag inte väntar besök alltid varit så. Nu har dom börjat banka i väggen så fort jag hostar (jag e dödsförkyld) och tror inte att min hyresvärd är ansluten till störningsjouren..


   
SvaraCitera
time
 time

citybird: tror inte att min hyresvärd är ansluten till störningsjouren..

Ring polisen, helt enkelt. Säg att hyresvärden inte är ansluten till SJ och att de trakasserar dig, vilket det onekligen låter som om de knackar och bankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ring polisen, helt enkelt. Säg att hyresvärden inte är ansluten till SJ och att de trakasserar dig, vilket det onekligen låter som om de knackar och bankar.

Jo men.. gör polisen verkligen något åt det? Är rädd att dom ska påstå att dom inte knackat då dom är 2 stycken som bor där och jag är själv. Men knackas det idag också ska jag filma knackningarna. 


   
SvaraCitera

är du med i hyresgästföreningen? kan vara ett tips att vända sig dit isf så kan de försöka hjälpa dig på olika sätt


   
SvaraCitera
time
 time

citybird:

Jo men.. gör polisen verkligen något åt det? Är rädd att dom ska påstå att dom inte knackat då dom är 2 stycken som bor där och jag är själv. Men knackas det idag också ska jag filma knackningarna. 

Ptja, vet att polisen dykt upp på ställen där störningsjouren inte kunnat, så det är värt ett försök.


   
SvaraCitera
time
 time

Men rekommenderar att du ringer när det händer något, inte efteråt. Alternativt att du kollar vad grannarna vill och säger att du ringer polisen om de inte lägger ner med bankandet. Diskussioner är väl alltid att föredra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Men rekommenderar att du ringer när det händer något, inte efteråt. Alternativt att du kollar vad grannarna vill och säger att du ringer polisen om de inte lägger ner med bankandet. Diskussioner är väl alltid att föredra.

Har öppnat åt dom förut, problemet var väl att jag då blev verbalt attackerad av någon jag aldrig sett förut. Någon "bonusmamma" till min riktiga granne. Innan det öppnade jag mer eller mindre alltid men hon skrämde livet ur mig (satte mig och grät efter, inte riktigt så jag brukar göra när folk har knackat på och "pratat"). 


   
SvaraCitera