Aviseringar
Rensa alla

Problem med förhud dra tillbaka..


Ämnesstartare

Hej är 18 år aldrig haft några problem med sexlivet/få stånd

Men har nu legat inlagd på sjukhus i 2 veckor pga voltat med bil..

Och nu när jag är hemma igen har fortfarande inga problem att få stånd, men när jag försöker dra tillbaka förhuden så den iaf kommer ner vid ollonkanten så gör de ont? kommer bara så långt så man ser själva "ollonspetsen"

Och huden åker utan problem tillbaka, har varit såhär sen i måndags nu och huden längst ut på ollonet är relativt torr? även på pungen så lossnar hudbitar på vissa ställen,

Jag har inte ont av detta något bara när jag försöker dra tillbaka förhuden..

Minns även på sjukhuset så får man ju såna här speciella tvättsvampar som man får dyscha med före operation?

Dessa skall inte användas på huvudet/ansikte eller sitt kön..

Detta berätta sjuksköterska för mig när jag duschat en gång och tog de då mellan benen.. kan de ha något med detta och göra? och vad ska jag göra?

Är rätt irriterande och oroväckande med..

Tacksam för snabba svar!!


   
Citera

Kontakta vården och säg som du tror att det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill dock helst undvika det..

Men vad kan ha gjort de? 😮

Är ju typ som den krympt i tvätten ._.


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga. Inget konstigt med att fråga dom [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har möjligtvis inget nummer dit?`:p


   
SvaraCitera

annoez:

Du har möjligtvis inget nummer dit?`:p

1177


   
SvaraCitera

annoez:

Du har möjligtvis inget nummer dit?`:p

Tog bokstavligt talat 5 sekunder att googla och kolla upp numret.


   
SvaraCitera

Tror de som du säger att du är torr 😛 Använd någon salva eller något några dagar så ska de hjälpa... eller så kontaktar du sjukhuset eller vårdcentralen.


   
SvaraCitera

annoez:

Är ju typ som den krympt i tvätten ._.

hahahahah


   
SvaraCitera

annoez:

Detta berätta sjuksköterska för mig när jag duschat en gång och tog de då mellan benen.. kan de ha något med detta och göra?

alltså, det är inte alls farligt att använda klorhexidintvål på könsorgan, det har jag gjort på både män och kvinnor när jag jobbade inom sjukvården.
det rekommenderas i FASS att tex descutan, en klorhexidintvål, ska användas på könsorganet vid operationsdusch.

det är däremot mycket möjligt att den bidragit till att huden blivit torr, särskilt om du skrubba ordentligt med svampen utan att skölja av lika noga.
uttorkning kanske kan skapa din förhudsproblematik. om jag vore du skulle jag prova att gegga in alltihop i matolja och se om förhuden kan ge med sig till slut.
annars går du till doktorn.


   
SvaraCitera