Aviseringar
Rensa alla

Problem med hårddiskutrymme


Ämnesstartare

Jag är förvirrad. Min C-partition har en total hårddisk på 9,76 GB, men jag har bara ~450 MB ledigt. Detta förvirrar mig, då jag, om jag markerar allt i C:/ och kollar Egenskaper så ser jag att det totala utrymmet det tar ska vara 6,02 GB. Hur går detta ihop?

Jag har inställt så att jag kan se dolda filer.


   
Citera

ClosingTime:

hårddisk på 9,76 GB,

Maffigt värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

Maffigt värre

?


   
SvaraCitera

Har du rensat papperskorgen?


   
SvaraCitera

Vad har du för filsystem? Har du FAT32 kan fragmentering och småfiler äta upp betydligt mer utrymme än de egentligen innehåller data.


   
SvaraCitera

är dolda filer inkluderade?


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Jag har inställt så att jag kan se dolda filer.

variabel:

är dolda filer inkluderade?

lrn2read


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Har du rensat papperskorgen?

Jao, tyvärr inte där problemet ligger.

KID_IS_BACK:

Vad har du för filsystem? Har du FAT32 kan fragmentering och småfiler äta upp betydligt mer utrymme än de egentligen innehåller data.

Är så pass kass att jag tyvärr inte vet det, hur ser jag detta? Antar att det hjälper till om jag säger att jag kör XP, antar att Microsoft kör sig av ett visst filsystem? Om det nu är så, finns det inget att göra åt det?


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Är så pass kass att jag tyvärr inte vet det, hur ser jag detta? Antar att det hjälper till om jag säger att jag kör XP, antar att Microsoft kör sig av ett visst filsystem? Om det nu är så, finns det inget att göra åt det?

Om du använder en swap-fil så tror jag att den kan expandera med olika användning, kanske det extra utrymmet är allokerat för framtida bruk av en större swap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om du använder en swap-fil så tror jag att den kan expandera med olika användning, kanske det extra utrymmet är allokerat för framtida bruk av en större swap?

Swap? [blush]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Swap? [blush]

Växlingsfil. Google?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Växlingsfil. Google?

Växlingsfil vet jag vad det är däremot.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera