Aviseringar
Rensa alla

Problem med internet!!


Ämnesstartare

Jag har comhem, trådlöst, modem. Det är allt jag vet, är oteknisk som SATAN.

Vad gör man om det står såhär när man felsöker, "Anlutningen mellan åtkomstpunkten, routern eller kabelmodemet och internet har kopplats från
Nätverkets gateway kan nås, men Windows kan inte ta emot nätverkstrafik från internet."

Vad gör jag?

Hur återställer man nätverkskort?


   
Citera
Ämnesstartare

Har du provat att starta om routern? Det funkar ibland för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du provat att starta om routern? Det funkar ibland för mig.

1 miljon gånger, har haft detta problem länge länge


   
SvaraCitera
Åtta

Om jag förstår felmeddelandet rätt så fungerar anslutningen mellan din dator och routern, men routern har ingen uppkoppling. Testa att starta om den. Löser inte det problemet så ring till supporten. Problemet kan vara på deras sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta supporten, sedan byter du ISP.


   
SvaraCitera

Är det trådlöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om jag förstår felmeddelandet rätt så fungerar anslutningen mellan din dator och routern, men routern har ingen uppkoppling. Testa att starta om den. Löser inte det problemet så ring till supporten. Problemet kan vara på deras sida.

Har gjort det massor. Funkar för stunden, men kan slås av tio minuter senare ändå. Får ta och ringa, anledningen till att jag inte gjort det än är att min sambo har alla kundnummer osv.

passaro:

Kontakta supporten, sedan byter du ISP.

Isp?[cute]

tevepro:

Är det trådlöst?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Isp?

Internetleverantör


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Ja

Dålig signalstyrka? Pröva byt SSID-kanal på din router.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Internetleverantör

Men man är ju bunden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Dålig signalstyrka? Pröva byt SSID-kanal på din router.

Hur gör man det då snälla du?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Hur gör man det då snälla du?

Alla trådlösa routrar har en kanal som den broadcastar signalen på. Om alla har samma kanal blir det dålig styrka. Det är vanligt att routrar med fabrikskonfiguration har samma och eftersom de flesta inte mixtrar med routern påverkar det.

öppna kommandoprompten och skriv tracert [adress] (exempel www.dn.se)

då får du reda på ip:n till din router och där ska du logga in. Vet inte vilken modell har så kan inte hjälpa dig med gränssnittet där. Ska finnas en inställning för SSID. Det vanligaste är 1 och 6-7-8 har jag för mig. Bästa är att ta de högre kanalerna för de är minst som broadcastas över det. Hoppas jag skrev rätt för jag kommer ej ihåg allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

kommandoprompten

haha vart öppnar man den då?

sa ju att jag är tekniskt efterbliven!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

haha vart öppnar man den då?

sa ju att jag är tekniskt efterbliven!

i windows 7 skriv "cmd" i sökrutan.


   
SvaraCitera
Åtta

tevepro:

Dålig signalstyrka? Pröva byt SSID-kanal på din router.

Hon har ju dock en fungerande nätverksanslutning. Det tycks ju vara routern som inte får någon internetanslutning från ISP:n.


   
SvaraCitera