Aviseringar
Rensa alla

Problem med körkort nu?


Ämnesstartare

Inom loppet av några få månader så hann jag hamna på TNE (tillnyktringsenheten) två gånger, och i fyllecell en gång. Tror ni jag kommer få problem med att ta körkort? [chocked] Det har inte hänt innan det och inte efter heller. När jag var på TNE den andra gången så sa dom att om jag kommer dit igen så kan jag få problem med att ta körkort, men det var ju ett tag efter jag som jag hamnade i fyllecell.. [n]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Plus blev gripen och hemkörd av polisen från stan en kväll p.g.a. att jag varit våldsam och bråkat med kompisar inom den perioden med haha, men det kanske inte påverkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

TNE (tillnyktringsenheten) två gånger, och i fyllecell en gång.

Vadå, fick du prickar i registret eller? Jag skulle i vilket fall som helst inte rekommendera någon till att ta körkort och köra fordon när denne inte kan hantera alkohol på ett vettigt sätt.. [sad]

Du vet ju sälv, du har skrivit det tidigare att du inte kan kontrollera dig själv när du blir onykter, risken att du sätter dig i en bil och kör då tycker jag känns ganska stor.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du redan fått körkortstillstånd?
Jag tror inte att det kommer vara problem men man kan ju inte veta. Eventuellt kanske du får göra en undersökning hos trafikmedicin innan du får körkortstillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vadå, fick du prickar i registret eller?

Jag vet inte?

S3ON:

Jag skulle i vilket fall som helst inte rekommendera någon till att ta körkort och köra fordon när denne inte kan hantera alkohol på ett vettigt sätt..

Det var bara under den perioden det var på den nivån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du har viktigare saker att tänka å än hur vida du någon gång kommer ha problem med att ta körkort eller ej, för fortsätter då så där kommer du aldrig kunna behålla ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Det var bara under den perioden det var på den nivån.

Tycker jag har sätt att du har startat trådar om dina problem med alkoholen på senare tid också..[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du vet ju sälv, du har skrivit det tidigare att du inte kan kontrollera dig själv när du blir onykter, risken att du sätter dig i en bil och kör då tycker jag känns ganska stor..

Jo jag kan kontrollera mig visst, det är bara med sex jag inte k an haha.

mrman:

Har du redan fått körkortstillstånd?
Jag tror inte att det kommer vara problem men man kan ju inte veta. Eventuellt kanske du får göra en undersökning hos trafikmedicin innan du får körkortstillstånd.

Nej, har inte behövt körkort så skaffar det om nåt år eller så när det behövs istället. Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tycker jag har sätt att du har startat trådar om dina problem med alkoholen & att det kan bli för mkt väldigt lätt på senare tid..

Även om det kan bli för mycket ibland, det kan det bli för allla, så skullle jag aldrig sätta mig och köra en bil om jag druckit. Aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Jo jag kan kontrollera mig visst

Jag tror inte detta är sant. [cute]

Tycker du skall förbli nykterist & sedan vänta något år innan du kommer på tankar om körkort igen.. På så sätt känns det lite tryggare.. Risken att du börjar dricka sedan är väl inte så liten though.. [sad]

AVSTÅ!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Nej, har inte behövt körkort så skaffar det om nåt år eller så när det behövs istället.

Du måste ha körkortstillstånd för att kunna övningsköra. Det gäller i 5år. Testa att ansöka om det så vet du om du är godkänd eller inte. Men jag tror nog inte att man blir prickad för fylla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag skulle i vilket fall som helst inte rekommendera någon till att ta körkort och köra fordon när denne inte kan hantera alkohol på ett vettigt sätt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Även om det kan bli för mycket ibland, det kan det bli för allla, så skullle jag aldrig sätta mig och köra en bil om jag druckit. Aldrig.

Men sexuellt utnyttjad a.k.a. våldtagen blir du gärna på fyllan? [zzz] Skulle vilja påstå att du är på gränsen till hjärndöd och ej kan fatta vettiga beslut i dessa lägen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men jag tror nog inte att man blir prickad för fylla.

Kan ha fått prick i registret för snatteri för några år sen, men sånt påverkar väl inte heller körkort? Det är ju inget allvarligt iaf.


   
SvaraCitera