Aviseringar
Rensa alla

Problem med livet !


Ämnesstartare

Hejsan, mitt Namn är Hampus.

Nu vet jag inte om internet är det bästa alternativet av att hitta hjälp,råd, eller liknande men... till saken!

sen 7an har jag haft det svårt med att komma in i umgängen och hitta nya vänner eller kärlek.
Och enligt min kurator som jag går hos så är det min självkänsla som gör att jag har det svårt för att träffa nya människor och sånt samt att jag har panikångest över det här.
just nu har jag bara en riktig vän och snart kommer jag förlora han pga: flytt, och då kommer jag bara må ännu sämre.tack vare mitt mående så har jag blivit tvungen att sluta sista halva terminen av 9an och det känns förjävligt.. bara att sitta och tänka över allt det här gör mig så jävla förbannad.
känner mig totalt helt värdelös.

så jag undrar om det finns någon där ute som kan komma med några råd ?


   
Citera

Du kan kolla på youtubeklipp med Petra Méde.

Då får du nog en bättre bild av dig själv [love]


   
SvaraCitera

Hjärtligt välkommen till klubben! Nej men..

bonebreakerZ:

så jag undrar om det finns någon där ute som kan komma med några råd ?

Har du någonsin försökt skaffa vänner på internet? [cute]

Häng här en massa och dra på en så kallad UM-träff när du känner dig redo! [wink]


   
SvaraCitera
Paseo

Prova att läsa detta:
http://saraisabelle.myshowroom.se/vem-har-lurat-alla-barnen/

Det kan verka handla mest om utseende, men det handlar lika mycket om insidan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren alla ! [love]


   
SvaraCitera

tycker du borde fokusera på dig själv och syssla med saker som du uppskattar och mår bra av. ägna dig åt dina intressen och kanske skaffa något nytt intresse (gå med i en förening) så finns det en stor chans att du träffar människor du kan bli vän och umgås med.


   
SvaraCitera
Paseo

Tack för den fina kommentaren! Hoppas det hjälpte [y]


   
SvaraCitera

hejsan! jag är i precis samma situation som dig! jag ahr också jättesvårt att få vänner! Allt känns också skit för mig. berätta mer om du vill 🙂


   
SvaraCitera

PMA msn så kan jag alltid prata via msn/skype.

Vi alla är människor och jag hjälper/stötter mer än gärna då jag själv inte har så mycket livslust just nu.


   
SvaraCitera

Jag tycker du borde gå med i någon förening. Finns det någonting du tycker om? Kanske musik eller någon idrott? Där finns en utmärkt arena för att träffa folk. Hoppa inte av nian. För många människor (för mig med) innebär gymnasiet en stor förändring i ens självförtroende och umgänge. Där möter man oftast folk med skolmotivation och många med samma intresse som en själv. Alla har även blivit mer mogna. Hoppas det ordnar sig för dig. 🙂


   
SvaraCitera

Är i ungefär samma situation som du. Hemskt. Tror det enda sättet att försöka bryta de är som sagts här att leta efter nya sammanhang, testa nya saker. Någon gång kommer du nog hitta hem, lycka till


   
SvaraCitera