Aviseringar
Rensa alla

Problem med mobilen (W890i)


Ämnesstartare

Hej, fick för ett tag sen problem med mjukvaran i telefonen (låste sig och fungerade bara inte på vissa program). Skickade då in den för lagning, men fick tillbaka med samma fel. Skickade in den igen och fick en ny utbytestelefon.
Men endel av felen är kvar :S
T.ex kan jag inte spela in ljud för då hänger sig mobilen och sedan efter några minuter startar den om sig, kan heller inte ta emot filer genom Bluetooth, för då kommer rutan upp "Inte tillräckligt med uttrymme på minneskortet, radera filer och försök igen" Och plats kvar på kortet har jag.
Vafan är felet ? Kan det va minneskortet som det är fel på ?
För mobilen är ju helt ny så det ska ju inte va några fel på den.
Kan man få ett nytt minneskort på garantin ?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har en lika dan.
Den hänger sig lite då och då. Men kommer igång efter 1 minut typ.
Ibland tappar den kontakten med sim-kortet. men hittar den efter ca 1minut.

Fler kompisar har andra sony ericsson telefoner. och de flesta har liknande problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

Men endel av felen är kvar

Sony ericsson har som plicy att har en mobil varit inlämnad tre gånger med samma fel så skall mobilen ersättas med en ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Sony ericsson har som plicy att har en mobil varit inlämnad tre gånger med samma fel så skall mobilen ersättas med en ny

Jag fick en ny efter andra gången.[confused]

jaag_91_:

Har en lika dan.
Den hänger sig lite då och då. Men kommer igång efter 1 minut typ.
Ibland tappar den kontakten med sim-kortet. men hittar den efter ca 1minut.

Fler kompisar har andra sony ericsson telefoner. och de flesta har liknande problem

Ja min tappar oxå kontakt med SIM-kortet ibland [n]
Men juste det här med att jag inte kan ta emot filer via Bluetooth stör jag mig mest på, kan det vara minneskortet det är fel på :S?
För det fick jag ju inget nytt direkt när jag lämna in, bara ny mobil..


   
SvaraCitera

Cepan91:

Ja

Tveksamt att det är minneskortet. ta ur det å prova för över till telefonminnet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

prova för över till telefonminnet

Ja det skulle jag ju kunna testa iofs, tack för tipset.
Tycker oxå det låter konstigt att det ska vara minneskortet, men det kan ju heller inte vara mobilen eftersom den är ny :S?


   
SvaraCitera

Cepan91:

Ja det skulle jag ju kunna testa iofs, tack för tipset.
Tycker oxå det låter konstigt att det ska vara minneskortet, men det kan ju heller inte vara mobilen eftersom den är ny :S?

Klart det kan vara telefonen. Sony Ericsson är fan känd för att ha fel i mjukvaran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du uppdaterat programvaran?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Sony Ericsson är fan känd för att ha fel i mjukvaran

Jo det är jag mycket medveten om... :/ tyvärr

tobias:

Har du uppdaterat programvaran?

Ja, och det hjälper inte.
Jaja, jag får väll skicka in en gång igen eller helt enkel byta till Nokia eller något annat "icke Sony Ericsson" [bigcheers]


   
SvaraCitera

Cepan91:

Jaja, jag får väll skicka in en gång igen eller helt enkel byta till Nokia eller något annat "icke Sony Ericsson" [bigcheers]

Skicka in den tills du får en ny. Öpnna inte den förpackningen utan sälj den å köp en nokia [no-no] [rolleyes]

Näe men jag tänkte lämna tillbaka min på garantin men jag tappa den så det blev hack i aluminiumet så nu kan jag inte 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Skicka in den tills du får en ny. Öpnna inte den förpackningen utan sälj den å köp en nokia

Näe men jag tänkte lämna tillbaka min på garantin men jag tappa den så det blev hack i aluminiumet så nu kan jag inte 🙁

Ajdå, ja... Den är ju ny nu, och har kartong o allt kvar, vill du köpa ^^?
Nejmen, ja.. det får väll gå endå. Lämna tillbaks på garantin så får man ju inte pengar tillbaka för den, har haft den 1 år så 😛


   
SvaraCitera

Cepan91:

Ajdå, ja... Den är ju ny nu, och har kartong o allt kvar, vill du köpa ^^?

Ja lätt. du får 50kr!


   
SvaraCitera

Just W890 har ju haft otrooligt mycket problem med just det fenomenet ni beskriver. Synd, för det är ju en störtskön telefon annars [smile]

Vad jag rekomenderar att ni gör är att ni går till stället ni köpte telefonen och ber dom reklamera den. För om butiken skickar in den på vanlig service kan man få en "Swap" (som du har fått) vilket är att man bara fått en ny telefon-enhet, ingen kartong elr så.
Men om du reklamerar så brukar kunden få en helt ny i kartong och då kan du ju bara "ge" den till butiken och så lägger du till mellan- skillnaden och köper en Nokia istället förslagsvis. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hala00:

Men om du reklamerar så brukar kunden få en helt ny i kartong och då kan du ju bara "ge" den till butiken och så lägger du till mellan- skillnaden och köper en Nokia istället förslagsvis.

Jo jag får väll ta och reklamera den, men det krävs att den lämnats in 3 gånger på service innan ? och har bara lämnat in den 2.. Jävla krångligt allt ska va.. 🙁


   
SvaraCitera

tobias:

Sony ericsson har som plicy att har en mobil varit inlämnad tre gånger med samma fel så skall mobilen ersättas med en ny.

Ah, jag fick en ny men det var precis samma jävla fel på den, den startar om sig och förlorar täckningen utan någon speciell anledning![rolleyes] Nu orkar jag inte lämna tillbaka den fler gånger, den får helt enkelt gå tills den är helt död och sen blir det väl en helt ny antar jag^^


   
SvaraCitera