Aviseringar
Rensa alla

Problem med nätverk och många fel meddelanden när datorn startas


Ämnesstartare

Hej...
Jag har fått lite problem med min dator och hoppas på att någon kanske kan hjälpa mig [smile]
Det började igår med att datorn startade om sig 2 gånger utan att jag gjort något (utom att spela ett spel), sedan bombarderades jag nästa gång när datorn startades av flera fel meddelanden om att det antingen är något fel på filen eller att den inte går att hittas bl.a av en fil som heter gvlw.exe vad det nu är...

Under natten lät jag virus söka datorn men det hängde sig...

Idag så ändrades inloggnings menyn ifrån den "normala" på XP Professional till något som liknar Win98, sen ändras Aktivitetsfältet till Klassisk ifrån den "normala" blå med görn startknapp.
Jag kan inte koppla mig till husets nätverk så jag kommer inte åt internet via min dator (enligt msns felsök så har jag "felaktig IP adress"), jag kan inte starta windows Hjälp- och supportcenter och inte heller några musikfiler...

Är det någon som har en idé om vad man skulle kunna göra?
(förutom att formatera om datorn eller liknande...)
Tack på förhand [smile]


   
Citera

Med tanke på du kan skriva detta?
Så testa och ladda ner någon Linux Live CD och gör där i från en felsöking av HD (
Min gissing är att någon del av hd är skada

mvh FIG


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är rädd att det bara finns ett sätt för mig att svara på din fråga.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Med tanke på du kan skriva detta?
Så testa och ladda ner någon Linux Live CD och gör där i från en felsöking av HD (
Min gissing är att någon del av hd är skada

mvh FIG

Tack för svaret [smile]
"Med tanke på du kan skriva detta?" vad? jag förstår inte vad du menar...
I vilket fall...
Var kan jag få tag på en Linux Live CD och vad ska jag göra med den?
Installera Linux över Windows? Oo?


   
SvaraCitera

XerxesTitanos:

Var kan jag få tag på en Linux Live CD och vad ska jag göra med den?

Google är din vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Google är din vän.

Ja... det har du rätt i [bigsmile]


   
SvaraCitera

XerxesTitanos:

Tack för svaret [smile]
"Med tanke på du kan skriva detta?" vad? jag förstår inte vad du menar...

Det faktum att du måste har någon dator nu som du skriver från till Ungdomar.se forumet så bör du som sakt kunna får tag i en linux skiva.
dock är jag inte säker på hur vida du kan återställa din dator
Du kan i värsta fall använda en linux live cd och kopiera alla de filer du vill behålla innan du ominstallera daton

/ FIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Det faktum att du måste har någon dator nu som du skriver från till Ungdomar.se forumet så bör du som sakt kunna får tag i en linux skiva.

Aha du menar så x)
Ja vi har 3 datorer här hemma så jag sitter vid min moders nu och håller på att ladda ner KNOPPIX Linux Live CD [y]

FIG_GHD742:

Du kan i värsta fall använda en linux live cd och kopiera alla de filer du vill behålla innan du ominstallera daton

Ok [smile]
Men jag vet inte om jag har en WinXP skiva så att jag kan ominstallera windows... men kanske... får ta å leta...

Om jag nu vill ominstallera hur gör jag då? [confused]


   
SvaraCitera

XerxesTitanos:

Om jag nu vill ominstallera hur gör jag då? [confused]

Hur gör jag? väll på samma sätt som du gör när du installera den första gången. Om inte så bruka windows vara rätt bra och berätta hur man installera sig, ifall du hitta en riktigt skiva.

/ FIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Hur gör jag? väll på samma sätt som du gör när du installera den första gången. Om inte så bruka windows vara rätt bra och berätta hur man installera sig, ifall du hitta en riktigt skiva.

Ok [smile]
Jag försöker bränna Linux Live CDn men det är bara min dator som har en brännare och nu känner inte nero av att den finns .__.
Får leta efter WinXP skivan... annars får jag kanske inhandla en...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera