Aviseringar
Rensa alla

problem med neovletta, byta till.. vad?


Ämnesstartare

mjo, nu är det så att jag gått på neovletta i snart 2 år, och min attityd har förändrats något otroligt. visserligen har jag märkt det tidigare, men är väl antagligen rädd för förändringar så jag har inte gjort något åt det.
men jag har i alla fall blivit väldigt rättretlig, gnällig och inte alls lika glad och sprallig som jag var förut.

jag orkar alltså inte ha det så här längre då jag bråkar med mitt ex, är grinig mot vänner samt bråkar konstant med pappa och är otrevlig mot mamma, vilket jag absolut inte vill bläääääh. aja.
min fråga är, har någon haft ungefär samma problem och bytt till några andra piller som funkar bättre, och isåfall vilka?

eller bara någon som går på andra piller som inte ger.. grova humörssvängningar?
vet att allt är individuellt, men ja..


   
Citera

Jag hade samma problem och byte till yasmi, funkar fint!


   
SvaraCitera

Lol, bytte också till Yasmin. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byt till yasmin 28[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack för svaren.
var hos um i 5 min och hon gav mig recept på cilest så nu ska här provas.. hoppas det blir någon skillnad!


   
SvaraCitera

Jag åt Neovletta 28 och hade liknande problem, förutom att jag ofta svimmade då jag hade mellanblödningar .. Jag bytte till Cerazette, nu får jag inga blödningar alls och humöret är på topp! [smile]


   
SvaraCitera

Vilken kille är värd att käka piller man blöder och svimmar av.. för? [cry]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Vilken kille är värd att käka piller man blöder och svimmar av.. för?

Det var ju därför jag bytte! [bigsmile]


   
SvaraCitera

SwingSwing:

Det var ju därför jag bytte! [bigsmile]

Kille? [badgrin] ne men ok [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SwingSwing:

förutom att jag ofta svimmade då jag hade

ah, just det. nämnde inte det (tror jag?) men jag svimmade också de senaste 5 månaderna av MENSVÄRKEN. som om man inte hörde att den skulle dämpas när man tog piller vaaa.
jävla neovlettahelvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade samma problem och fick som du Celest. Det blev bättre, dock inte tillräckligt så nu har jag hormonspiral som jag ÄLSKAR.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

photo_:

Jag hade samma problem och fick som du Celest. Det blev bättre, dock inte tillräckligt så nu har jag hormonspiral som jag ÄLSKAR.

hm, okej 🙂 men fick du någon annan läskig biverkning av cilest? står ju sjukt många uppradade i bipackssedeln..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte vad jag minns. Jag var fortfarande lite nere, dock inte lika mycket som neovletta. Sen så fick jag mindre sexlust.


   
SvaraCitera

får väl börja svälja istället[wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera