Aviseringar
Rensa alla

Problem med nya vattenpipan


Ämnesstartare

Tjenna Tjenna!
Visste inte var jag skulle lägga denna tråden, men detta får bli bra..
Köpte mig en ny pipa idag, då jag ville byta upp mig till en större. Mitt problem är att jag får suga utav bara helvete för att få i mig ngt. Det blir inte en njutning att röka helt enkelt....

Pipan är troligtvis tät eftersom jag kollat igenom den, och även testat att lägga handen på keramikhuvudet, och blåst inåt. jag får ett tryck på handen som man ska få när den är tät.

Vad kan det då vara som är problemet?? har jag för lite eller för mkt vatten? har jag för lite tobak? kan fan inte fatta vad som är felet, ska jag byta den???

DSC01426.JPG


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja kanske har fel men är inte typ vattenpipa olagligt elr nåt? [confused]


   
SvaraCitera

dieröe:

Mitt problem är att jag får suga utav bara helvete för att få i mig ngt

så brukar det vara när man suger snopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste bero på..att det är olagligt...dem har gjort en säkerhetsåtgärd..för att ingen ska använda den.


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Måste bero på..att det är olagligt...dem har gjort en säkerhetsåtgärd..för att ingen ska använda den.

åhh smartizz!!! men gummzzan, du kanske inte borde äta så mkt på macedonkan. vill inte vara taskii men så e dt. kan hjälpa dig med modetipps oxå, har ju gått på modeskola


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ing

INTE SOM DUUU:

så brukar det vara när man suger snopp.

tur att ngn med erfarenhet berättar

Kan ingen va seriös??!?!?!


   
SvaraCitera

Testa hä i mindre vatten och/eller mer tobak då. Annars har jag ingen aning. Vet bara att det blir så när det "tagit slut". [rolleyes]


   
SvaraCitera

dieröe:

Vad kan det då vara som är problemet?? har jag för lite eller för mkt vatten? har jag för lite tobak? kan fan inte fatta vad som är felet, ska jag byta den???

kanske sitter fast nåt i slangen? :O testa pipränsare.. gå tillbax med den annars å säg till dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAg ve inte hur mcket vatten du har i... mwen låter som att du har för mycket... Vad använder du över kolet? Det kan vara det som gör att det inte blir tillräckligt varmt. JAg rekomenderar vanlig folie med lite luft hål i om du inte redan använder det.


   
SvaraCitera
Hando

___Gumman__:

Måste bero på..att det är olagligt...dem har gjort en säkerhetsåtgärd..för att ingen ska använda den.

Idiot..om..det var olagligt..så skulle dem inte tillverkas..lagligt..och då skulle det..vara lättare att..suga i sig..röken..för att inte tappa...kunder

Nu har inte jag personligen någon erfarenhet av vattenpipor...men kanske är något i själva slangen som man suger ur?
Du får testa dig fram iaf [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Idiot..om..det var olagligt..så skulle dem inte tillverkas..lagligt..och då skulle det..vara lättare att..suga i sig..röken..för att inte tappa...kunder

Och varför...skulle det va så? Ingen logik i det du säger...


   
SvaraCitera
Hando

___Gumman__:

Och varför...skulle det va så? Ingen logik i det du säger...

Inte på det sättet du skriver på heller! Men jag ska förklara mitt argument:
Om vattenpipan skulle bli olaglig att köpa, äga, sälja och använda, så tänker ju inte dem som fortfarande tillverkar och säljer vattenpipor göra så att det blir svårare för kunderna att få i sig rökan? Eller hur? Nej, just det! Då skulle mindre folk köpa dem, och trots allt så vill ju folk tjäna pengar på det de gör.

Sen om Riksdagen skulle få för sig att total förbjuda vattenpipan så skulle de ju inte säljas lagligt i landet efter förbudet kom; och då skulle det inte tillverkas en liten "säkerhetsåtgärd..för att ingen ska använda den".
OM de skulle göra en "säkerhetsåtgärd..för att ingen ska använda den" så skulle ju en hemmafixare kunna orda det på egen hand och tjäna fett med pengar på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

så tänker ju inte dem som fortfarande tillverkar och säljer vattenpipor göra så att det blir svårare för kunderna att få i sig rökan? Eller hur? Nej, just det! Då skulle mindre folk köpa dem, och trots allt så vill ju folk tjäna pengar på det de gör.

Okej..ja vad vet jag..båda våra förslag är möjligheter..som kan vara sanna...även om mitt är mycket mer rimligt...med tanke på trådskaparens problem:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej..ja vad vet jag..båda våra förslag är möjligheter..som kan vara sanna...även om mitt är mycket mer rimligt...med tanke på trådskaparens problem:).


   
SvaraCitera