Aviseringar
Rensa alla

Problem med ögonkontakt!


Ämnesstartare

Jag kan inte kolla folk i ögonen. [sad] Jag hittar ingen riktig orsak, när jag läser om det står det om social ångest, Aspergers och så vidare. Jag har varit blyg tidigare och mina sociala kunskaper är väl inte hundra men de är bättre nu! Jag kollar inte ner i marken när jag träffar någon men jag flackar med blicken och kan inte fästa ögonen på personen. Blir mycket stirr upp i taket t.ex. Mycket nära vänner + familj går bra. Någon som varit/är i samma situation? Det skulle hjälpa mycket om jag fick bukt med detta.


   
Citera

tror inte jag brukar kolla folk i ögonen. inte ens folk jag känner typ. känns bara skumt [shake]


   
SvaraCitera

Jag har inga problem med främlingar men min familj kan jag inte se i ögonen [censur] vet inte varför


   
SvaraCitera

kollar bara killar i ögonen, tjejer kollar jag bara på tuttarna


   
SvaraCitera

Öh, har också.


   
SvaraCitera

har också varit så, problemet återkmr ibland men
tvinga dig själv[cute]
skaffa dig tvångstankar, haha


   
SvaraCitera

kebu12:

kollar bara killar i ögonen, tjejer kollar jag bara på tuttarna

[love]


   
SvaraCitera

jag gillar att titta folk i ögonen, det känns som om man kommer dem mycket närmare då.

får du obehagskänslor, eller?


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

jag gillar att titta folk i ögonen, det känns som om man kommer dem mycket närmare då.

samma här farbror stalin [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Netherlick:

Jag har inga problem med främlingar men min familj kan jag inte se i ögonen [censur] vet inte varför

e du straight btw?

*ursäkta för off topic*


   
SvaraCitera

lekstickan:

e du straight btw?

ja? Du menade kanske att jag skulle skämmas om att vara bög? xD
Känner inte min familj så bra bara 😛


   
SvaraCitera

Samma här, antingen för allmänt sur för att titta nån i ögonen, eller så ser jag att en söt tjej som kollar på en, då blir'ja skit nervis och vänder bort blicken på gång, typ. [sad]


   
SvaraCitera

Netherlick:

Du menade kanske att jag skulle skämmas om att vara bög? xD

nej nej, men alltid fått en känsla av att du är lite mera känslosam o bögig :P. ahahah förlåt om det kommer som en hemsk chock. har inte tittat på dina inlägg så överdrivet mkt. kanske 2-3 st.


   
SvaraCitera

Får en sådan känsla när jag går förbi folk på stan ibland.


   
SvaraCitera

eklektisk:

när jag läser om det står det om social ångest, Aspergers och så vidare.

Men det är inget du känner igen dig i annars?

eklektisk:

Någon som varit/är i samma situation?

Ja, brukar med alla medel undvika ögonkontakt och sedan i desperata försök attackera den som pratar med: [chocked]´Flackr också.


   
SvaraCitera

Nervtramp:

Ja, brukar med alla medel undvika ögonkontakt och sedan i desperata försök attackera den som pratar med: [chocked]

[love] söte.

ont: föreslår psykutredning.


   
SvaraCitera