Aviseringar
Rensa alla

Problem med pojkvännen


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över 11 månader och senaste 3 månaderna har varit hemska från hans synvinkel, vi har tjafsat en hel del men jag har liksom bara tänkt på nu är det löst och så går man vidare, men han har hakat upp sig på det här och igår bestämde han sig för att han ivll ta en paus med mig, att jag har fått han att må så dåligt och att jag jämt ska ta småsaker och förstora upp dem till stora tjafs. Jag insåg inte problemet förens nu, och han har sagt att han gett mig tusen chanser och att jag inte tagit till mig det. Men jag hade ju inte insett problemet förens nu. Och nu är det försent. Han säger att han älskar mig och är för svag för att lämna mig helt. Men vad innebär en paus för er när erat förhållande krisat? Har det lett till något positivt? Det känns så svårt och veta. Någon som varit i samma situation?


   
Citera

Neelly:

Har det lett till något positivt?

Heeell no, kommer sluta dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neelly:

jag jämt ska ta småsaker och förstora upp dem till stora tjafs

Typiskt kvinnor.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Typiskt kvinnor.

Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Suck.

[zzz]


   
SvaraCitera

Haha att ta en pause är la typ ett lättare sett att säga att dte är slut..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neelly:

paus

= "Snällt" sätt att dumpa någon på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neelly:

jag jämt ska ta småsaker och förstora upp dem till stora tjafs

det är ju sant hos de flesta tjejerna, vilket är ngt eeeeeeeeeeeeeeeeenormt irriterande! klagar hela tiden [mad][crazy]

Neelly:

Har det lett till något positivt?

blev bättre efter pausen 🙂 ett tag iaf.. sen tog det slut några månader senare! fattar inte hur svårt det ska vara för er tjejer (och säkert killar) att snacka ut om problemen ist för att skita i dem o bara göra slut.. enkel lösning kanske men inte alltid den bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neelly:

Har det lett till något positivt? Det känns så svårt och veta. Någon som varit i samma situation?

skyll dig själv så man bäddar får man ligga ega nr du tro saker är löst bara för du mår bra men du har ju uppenbarligen sårat honom hoppas verkligen han dumpar dig för alltid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men jag tror absolut att en paus kan vara bra. Och tänk igenom det här ordentligt nu, det som han säger, för du vill inte förlora honom väl? isf måste du skärpa dig okej?<3 alltså inte förstöra upp saker till stora gräl som du skrev, han upplever det tydligen som väldigt jobbigt och vill inte ha det så nå mer. Så försök ändra på dig nu, lycka till.


   
SvaraCitera

Det är kört. Oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neelly:

Någon som varit i samma situation?

Mer eller mindre, ja.

"Jag tycker att vi ska ta en paus" brukar betyda att det är slut.
Helt enkelt.


   
SvaraCitera

Neelly:

Men jag hade ju inte insett problemet förens nu.

Det är i princip desamma jag har varit med om det senaste 2-3 månaderna... OCh i det här sammanhanget är det jätteviktigt att man verkligen tydligt förklarar ur din synvinkel (att du verkligen inte insett det förrän nu, att det är typ ditt uppvaknande) och att du verkligen lyssnar på hur han har kännt sig och exakt vad som du kan sätta fingret på är själva problemet.

När jag och min kille fick sätta oss ner och verkligen prata med varandra, ja, ett ordentligt allvarligt snack med varandra så kom det fram då exakt vad som var problemet. Det är väldigt lätt hänt att ni kan misstolka varandra, missförstå och så blir allting bara skit ändå. Det är jätteviktigt att du lyssnar på honom, verkligen tar hans ord på allvar.

Men sedan är frågan: vill han ge ert förhållande en chans? Har han för avsikt att göra slut? Kan han lita på dig att det inte blir som tidigare? Vågar han ge sig in i ert förhållande igen och kanske riskera att bli sårad igen?

Nu har det gått ett tag. Det var egentligen tydligen aldrig tänkt att han skulle göra slut. Men är man mitt i en sådan "kris" att man känner att hela ens liv håller på att förfalla och man kan förlora 3 år för skitsaker så kan man inte riktigt tänka klart. Jag var ju på väg själv att ge upp eftersom det var så mycket man skulle skärpa sig på. Men vi fortfarande ihop och det känns kanske som att det går bra än så länge. Ibland vågar man inte hoppas på något, så kan det kännas iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska väl meddela hur dte gick , det tog slut och nu är allt jättejobbigt. Han gav upp helt enkelt, jag insåg detta försent. Men jag har fortfarande ett litet hopp kvar om att det kan lbi han och jag i framtiden, men det blir det nog inte då han gett upp fullständigt


   
SvaraCitera