Aviseringar
Rensa alla

Problem med sötsug/sockersug


ät en gul pikachu


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

Paseo:

jag har samma, men jag lider inte av det.jag älskar choklad och jag unnar mig det varje dag.mmmmmmm äter så nyttigt i övrigt pga blivit inbillat allergisk mot matig mat så det är inget problem. jag är frisk o ingen sockersjuka finns. gött.

Mörk choklad ee nyttigare än ljus [smile]


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

soundsystem:

Blir lite äcklad av människor som inte kan stå emot sötsug, som bara häver i sig. Menar inget illa. Mitt tips är att antingen onanera eller ha sex. Då får du annat att tänka på. Du kan också tänka igenom din ekonomi, är det särskilt ekonomiskt att köpa godis hipp som happ. Nej, just det. Eller bara köp världens största påse med godis och ät tills du spyr.Önskar dig all lycka.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

dazed:

Seriöst, vet du inte?

nu blev jag nyfiken


   
SvaraCitera
Erram
Ämnesstartare

STORM:

Vet inte om du är sockerberoende men om du är det bäst att sluta med socker helt tycker jag! Ge det två veckor så är det borta, och sååå värt det.

Det är socker i nästan allt , det blir svårt att undvika det.
Eller har jag fel ? [confused]


   
SvaraCitera

ehd igen:

nu blev jag nyfiken

Vi lärde oss mycket om den gode S3ON as denna tråd utvecklades mer och mer. [crazy]

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=326043


   
SvaraCitera

Erram:

Sötsuget MÅSTE BORT ! har ni några bra tips till mig? hur man får bort det.

Ät regelbundna måltider (frukost, lunch, middag, kvällsmat) med mer protein o fett o mindre kolhydrater än vad du äter nu. Äter man bra och regelbundet så minskar ju småätandet av godis, kakor och dylikt. Smart också att storhandla mer planerat än att spontanhandla.

Slopa juice och läsk och drick vatten istället.

Håll ut i några dar av abstinens så minskar sötsuget.


   
SvaraCitera