Aviseringar
Rensa alla

Problem med temperament


Ämnesstartare

Kan börja med att berätta att jag var med om ett trauma för 5 år sedan, min mamma dog och jag tog det väldigt hårt, jag var då 14 år, vilket inte heller va den bästa åldern, då jag tyckte livet va dåligt redan innan.. Nu tycker jag att jag kan hantera sorgen och kan känna mig lycklig och nöjd med livet ibland.

Mitt problem är att när jag blir riktigt full, kan jag inte kontrollera mig själv, jag blir skitförbannad för minsta lilla någon säger. Detta har hänt ett antal ggr, kanske 10 ggr, vissa ggr värre än andra.. Jag kan skrika på mina bästa vänner för någon skitsak, har även puttat till dom i mina vredesutbrott..

Jag mår otroligt dåligt över de här och har världens ångest minst en vecka efter.. Jag pratar aldrig om min mammas död och har liksom förträngt de eftersom det känns som lättaste sättet att vara lycklig på. Jag börjar misstänka att de är allt de jag har inom mig som kommer ut när jag dricker..

Någon mer än mig som får högt temperament när dom dricker? Folk kommer nog säga till mig att sluta dricka alkohol, men de vill jag inte heller..

Skönt att skriva av sig och roligt om man får lite respons 🙂 puss och kram


   
Citera

Jag hade ett jävla temperament fram till högstadiet typ. Sen började jag med kampsport och nu har jag, seriöst, inte varit arg mer än ett par gånger på 6-7 år - båda gångerna hade jag druckit en aning för mycket kanske och båda gångerna berodde det på att kompisar blev slagna utan min inblandning, men det hände inte mer än så. Jag vet inte om det berodde på kampsportandet eller för att jag växte upp, säkerligen en kombination. Men att testa på det låter helt klart som en bra idé.


   
SvaraCitera

Såhär är det. För det första, drick inte mer än vad du tål. Du är 18-19 år, du kan hantera det om du vill. Du är vuxen, vuxna människor ska inte bete sig så helt enkelt. För det andra så måste du försöka bearbeta dina känslor, vilket sätt som fungerar bäst för dig är svårt att säga. Kanske ska du gå till en psykolog, eller tala ut om din sorg med dina nära och kära.


   
SvaraCitera

sofie_90:

lite respons

Du har en massa skit som vill ut. Undertryckt aggressivitet och sorg kanske?
Prata med psykolog kanske? De är väl bra på att rota fram sådant där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som ja behöver prata med en psykolog.. men de verkar så läskigt :O va ska man säga..


   
SvaraCitera

Tänk över dina problem och försök bearbeta dem, acceptera det som måste accepteras, se framåt istället för bakåt.


   
SvaraCitera

Finns ett l'tt s'tt att fixa det d'r. Sluta bli riktigt full och bli normalt full ist'llet. [rolleyes]


   
SvaraCitera

sofie_90:

när jag blir riktigt full,

Undvik det.

sofie_90:

Jag pratar aldrig om min mammas död och har liksom förträngt de eftersom det känns som lättaste sättet att vara lycklig på. Jag börjar misstänka att de är allt de jag har inom mig som kommer ut när jag dricker..

Ja, det stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Finns ett l'tt s'tt att fixa det d'r. Sluta bli riktigt full och bli normalt full ist'llet.

Jo kanske, men alla ggr blir det itne som man tänkt sig, o jag vill inte direkt sluta dricka heller för dom flersta ggr har vi super roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också ett jävla temperament när jag dricker. Har inte själv varit med om ett trauma, så det handlar inte om det för min del. Men om man vet att man blir så när man dricker, då bör man ju dricka mindre, eller till och med överväga att sluta dricka. Vet hur det är, man blir skitsur och arg för ingenting och skapar bråk. Det är ju tecken på att ens drickande är allvarligt.

Tänkte fråga dig om du är aggressiv/har ett jäkla humör när du är nykter?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera