Aviseringar
Rensa alla

Problem med tjej!


Ämnesstartare

Jag vet inte hur jag ska börja, och vet inte varför jag skriver det här. Jag känner att jag behöver hjälp, tips & råd. När jag skriver det här så gråter jag. Allt började för ungefär 2,5 månader sen.

Jag började prata med en tjej, via telefon - sms och samtal. Ganska snabbt fick vi en känsla av att vi var soulmates, perfekta för varandra. Så otroligt mycket gemensamt om allt, litet som stort. Efter några veckor bestämde vi oss för att träffas in real life. Och allt var underbart, det gick framåt och känslorna växte snabbt kände vi båda. Träffade hennes föräldrar, sov över hos varann, träffa varandras vänner, umgicks ganska mycket liksom, för vi båda älskade verkligen att hänga med varann.

Men när skolan började, så började allt gå fel. De hon var mest rädd blev ett faktum. Vi fann inte tid för varann. Hon dansar 3 gånger i veckan, hon tar skolan på extremt allvar, vilket är bra tycker jag men de betyder ju att de blir massa mindre tid. På helgerna vill hon också finna tid för vänner och det finns knappt 1 dag kvar för oss. Därför funkar det inte. Det är inte så att vi inte vill, men de finns inte tid.

Jag kan också säga att hon har så mycket jobbigt som kretsar omkring sig samtidigt. En nära vän som nyligen tagit självmord. Hon har massa komplex över sin kropp, det är sjukt hur många gånger jag fått berätta för henne hur fin hon är. Hon säger att jag kan inte älska dig, innan jag älskar mig själv. Jag älskar henne utan tvekan men har inte sagt det än. Hon har självmordstankar, och jag vet inte exakt vad jag ska säga till henne, men jag finns alltid där för henne oavsett vad det är.

Hon är 14, jag 15. Vi pratar fortfarande med varann ganska ofta via telefon. Vi skriver varje dag om hur sorgligt detta är, hela tiden nästan.

Förra tisdagen ringde hon till mig, hon grät och frågade om jag kunde komma över. Jag kom så snabbt jag kunde. När jag kom dit grät hon, hon kunde inte prata. Hon skulle till sin dans så de blev lite kort, men hon gav mig en text hon skrivit för hon kunde inte prata. Där stod allt som jag berättade om att vi liksom inte hade tid för varann osv. Det blev kort och väldigt sorgligt och vi bestämde att hon skulle sova över i lördags så vi kunde prata. Det var tårar, mys osv och hon skrev sen: Det var iaf bra att vi fick ett bra avslut på vår kärleksgrej :'( tack för en härlig "övernattning".. <3

Så Gud vad långt det blev, tack till er som läst! Är det nån som har nått tips, råd till mig? Vad kan jag göra, säga? Jag kommer aldrig släppa den här tjejen, för mitt och hennes bästa för jag vet att vi skulle båda må bättre tillsammans.


   
Citera

flyingsoul:

Jag kommer aldrig släppa den här tjejen

I så fall är det nog bara att bita ihop och hålla ut. Om hon också vill detta. Om du känner att du har energi nog att hantera hennes sämre sidor (dvs sådant som att hon har självmordstankar och dålig självbild, vilket ofta kan vara extremt energikrävande för närstående) och verkligen vill satsa på er två, så lär det väl vara något slags distasförhållande ni tittar på.

Om du vill det, så tror jag att du/ni måste försöka att inte se det som ett problem. Om ni har en så stark koppling till varandra kanske det helt enkelt räcker att veta att ni ALLTID finns där för varandra, ett samtal eller ett sms bort eller när ni har tid över, och ta styrka från den garantin. Det kan vara väldigt svårt men inte helt omöjligt.


   
SvaraCitera

flyingsoul:

Vi fann inte tid för varann. Hon dansar 3 gånger i veckan, hon tar skolan på extremt allvar, vilket är bra tycker jag men de betyder ju att de blir massa mindre tid. På helgerna vill hon också finna tid för vänner och det finns knappt 1 dag kvar för oss. Därför funkar det inte. Det är inte så att vi inte vill, men de finns inte tid.

säger hon att hennes dans och "vänner" är viktigare än dig så borde du förstå att dansen är viktigare än dig!!

FÅRSTÅR DU? VIKTIGARE ÄN DIG! ÄN DIG!....ÄN DIG

fårstår du eller ska jag verkligen säga att hon inte tycker du är viktig för henne??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

toshiba:

säger hon att hennes dans och "vänner" är viktigare än dig så borde du förstå att dansen är viktigare än dig!!FÅRSTÅR DU? VIKTIGARE ÄN DIG! ÄN DIG!....ÄN DIGfårstår du eller ska jag verkligen säga att hon inte tycker du är viktig för henne??

Jag sa inte att hennes vänner är viktigare än mig. Bara att vissa helger vill hon umgås med kompisar, ibland har hon aktiviteter inom dans/sång osv. Vi har liksom tur om hon har en dag över. Jag kommer inte släppa henne för jag vet att hon vill och har känslor för mig. I nuläget vill jag bara se till att hon är på bra humör, hjälpa henne med hennes problem och se till att hon INTE tar självmord, för då skulle nog den tanken komma till mig. När jag kom den där tisdagen så var detta meddelandet jag fick:

Andreas, jag vet inte hur jag börja, för det här kommer bli så himla fel, hur jag än gör det. Jag har panik,okej? Panik, ångest. Hur ska jag kunna ge allt det som du ger mig? Jag kan inte det. Du är en helt fantastisk person. Okej? Helt fantastiskt, jag menar det verkligen. Att det fanns killar som du, det har jag aldrig fattat förens jag träffat dig. Du förtjänar det bästa, absolut bästa. Just nu, är jag inte det. Det bästa alltså. Jag har så mycket att tänka på just nu, det var precis det här jag var rädd för, att när skola/dans osv började, skulle jag inte ha mycket tid kvar. Jag har känt, bara på några dagar nu att allt känns inte helt bra. Jag känner mig knappt redo för nåt "seriöst förhållande" just nu. Det här är den värsta känslan jag har känt på länge. Jag gråter när jag skriver det här. Jag vill kunna ge all min tid o kraft åt dig Andreas för att de ska funka mellan oss, men jag kan inte det. Jag känner mig som planetens,universums hemskaste människa. Men de måste jag vara, för ditt och mitt bästa. Jag har sån grym jävla ångest så jag vet inte vad jag ska ta vägen just nu. Jag vill säga detta i tid(även om jag själv tycker det är för sent nu), för jag skulle aldrig i mitt liv kunna såra någon som du Andreas, som betyder så mycket för mig,som gjort det någon aldrig gjort för mig, varit på det sätt jag aldrig trodde fanns, gjort helt fantastiska grejer för mig. För det gör du. Jag vill aldrig att du glömmer det. Och du betyder otroligt mycket. Jag kommer alltid finnas vid din sida, hjälpa och stötta. Men just nu, är du för bra för mig när det gäller ett förhållande. Det kanske funkar i framtiden. För jag kommer aldrig lämna dig som person, jag kommer alltid vara vid din sida, vara samma roliga Elin. För Andreas, grejen är att det inte är fel på dig. Detta handlar inte ett skit om dig, det handlar om mina känslor, denna period osv. Det är inte fel på dig på något sätt, det är bara mina känslor som inte är helt rätt just nu. Jag måste koncentrera mig på mig själv just nu, på skolan och på att bli en bättre människa, den människa jag vill vara mot dig och som du förtjänar. Jag kommer inte kunna älska dig, innan jag verkligen älskar mig själv. Jag har så mycket som vill komma ut just nu, men det kommer inte ut. Vill skriva en bibel till dig, så att du ska förstå. Allt jag har sagt till dig, någonsin, har jag menat. Allt. Inget har varit på låtsas Andreas, vill att du förstår det. Jag kommer såklart fortsätta vilja träffa dig, absolut, kommer inte släppa dig nu om det är det du tror. Jag kommer vilja vara din bästa tjejkompis (vet att det är det hemskaste du kan höra nu, förlåt förlåt förlåt.) jag kommer vilja finnas där när du behöver mig, dygnet runt om det behövs, vill att du ska må bra. Men jag kan inte gå in i någon kärleksgrej just nu. Jag är så jäääääävla fullkomligt osäker, ibland känns de rätt, ibland så fel. Jag vill att det alltid ska kännas helt rätt, men jag blir osäker ibland. Men jag kommer aldrig vilja lämna dig eller något som person, kommer alltid vara här för dig [love]


   
SvaraCitera

flyingsoul:

Hon har massa komplex över sin kropp, det är sjukt hur många gånger jag fått berätta för henne hur fin hon är.

Helt fel. Du säger fortfarande åt henne att hon skall bedömas på skalan fin/ful, och problemet är att hon lägger för stor vikt i detta. Finns få smidiga sätt att säga det, både "varför bryr du dig?" och "vad är problemet, vad skulle hända om du var ful?" är båda att trampa i klaveret. Stöd henne kravlöst och berätta att hon har dig i ryggen oavsett vad hon skulle se ut som, och lite extra om hon skulle se ut som ett jaktflygplan.


   
SvaraCitera

Tjejer är problem per definition så det är svårt att komma undan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

Helt fel. Du säger fortfarande åt henne att hon skall bedömas på skalan fin/ful, och problemet är att hon lägger för stor vikt i detta. Finns få smidiga sätt att säga det, både "varför bryr du dig?" och "vad är problemet, vad skulle hända om du var ful?" är båda att trampa i klaveret. Stöd henne kravlöst och berätta att hon har dig i ryggen oavsett vad hon skulle se ut som, och lite extra om hon skulle se ut som ett jaktflygplan.

Tack, det var en annan vinkel att se det ur. Ska tänka på det, tack så mycket!


   
SvaraCitera

Ni kan väl plugga ihop? De gör att man kmr närmre varandra, lovar. O vrf kan nt du följa me o titta på henne när hon dansar etc? E de henne du vill ha, så håll hårt. Hon verkar va en helt underbar person, och du verkar vara en extremt hängiven pojkvän. Säg till henne va du känner, gammal klyscha, vet, men ändå. Vi tjejer älskar när killar vågar erkänna att de saknar/älskar/vill ha oss/aldrig vill släppa oss, etc.

Och kom ihåg att de nt e tiden man tillbringar ihop som räknas, utan vad man gör med den... Jag hoppas verkligen att de löser sig, för er skull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har försökt att plugga tillsammans men det gjorde bara att vi höll på med andra saker och sköt upp det, tror att man pluggar bäst ensam faktiskt. Jag har frågat om jag får komma till hennes dans och att jag kan kolla henne varje dag, men hon säger att det inte går och att bara "dansare" får vara inne där hon är - tror att hon inte vågar visa mig när hon dansar bara dock.

Jag har sagt allt det där förutom att jag älskar henne, vilket jag tror att jag gör. Har aldrig upplevt den speciella känslan förut.


   
SvaraCitera

flyingsoul:

Jag har sagt allt det där förutom att jag älskar henne, vilket jag tror att jag gör. Har aldrig upplevt den speciella känslan förut.

Jag har läst igenom brevet hon skrev till dig, som du skrev lite tidigare. Hon älskar dig, även om hon kanske inte älskar sig själv. Och om du tex, bara som killkompis om de e de hon vill, skriver "hej vacker, jag älskar dig" varje morgon till henne, så kmr hennes självbild ändras dramatiskt.

O ge henne tid, om hon behöver de. Men gör för h-e inte de misstaget som många andra killar gör, me att försöka göra henne svartsjuk. Funkar aldrig i längden...[smile]


   
SvaraCitera

En person som är så pass tveksam kommer nog bara vara till trubbel senare. Speciellt när hon säger "du kan inte älska mig förrän du älskar dig själv" och samtidigt har hon själv komplex över sin kropp [confused]

Inte för att låta bitter och pessimistisk men min uppfattning är att hon använder sig själv som en ursäkt för att förhindra något. Du kommer stöta många tjejer som är så. Faktum är att de flesta tjejer jag stött på eller känner är faktiskt tveksamma personer som lyckas få någon kille att bli kär och sen bailar de. Gäller även många killar, så ja. Du får väl lära dig att get over henne. Kommer finnas fler liknande situationer, vore synd om du hakade upp dig på varje sådan situation i evigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! Jag får ta mig en riktig funderare, börjar tröttna på att inte få vara med henne. Vi skriver bara, och det funkar inte. Ska träffa henne snart. Tack alla så jävligt! [love]


   
SvaraCitera
zent
 zent

Hon verkar vara en tjej med mycket problem, en sådan ska du undvika med stort avstånd.

Been there done that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om jag vill hjälpa henne? Jag är helt ovetande just nu. Varje dag skriver hon till mig om sina problem och värst utav allt att hon vill ta livet av sig, så hon slipper allt. Vad ska jag göra?! Lämnar jag henne och slutar med mitt stöd, så kommer hon antagligen hoppa. Men om jag fortsätter prata med henne och ge henne mitt enorma stöd så kommer jag fortsätta vara nedstämd, trött och må dåligt. Jag älskar den här tjejen men det går bara inte att berätta det för henne, för då skulle hon bara må sämre för vi har verkligen inte tid för varandra just nu. Jag vet allvarligt inte vad jag ska göra för första gången i mitt liv. Jag är rädd för att förlora den enda mening i mitt liv! Hjälp!


   
SvaraCitera

jag har en känsla av att ni kommunicerar väldigt dåligt. du borde ta det mesta du har sagt här med henne istället. och be henne söka hjälp.


   
SvaraCitera