Aviseringar
Rensa alla

Problem med tjej jag är kär i


JaamenLol:

Och andra sidan, vill du kämpa för henne så kan du ju absolut vänta. Du kan till och med testa om HON blir svartsjuk? Försök träffa någon annan, och se hur hon reagerar typ ?

och såra någon annan också?
jo men fint hörru

för det första ska man inte leka med andras känslor
och för det andra så kommer det troligtvis inte fungera.
det kan vara bra att ta avstånd ett tag, men att träffa någon ny för att eventuellt göra henne svartsjukt är inte bara elakt utan även korkat


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

och såra någon annan också?

HUR går man vidare då? Jag skrev inte att han ska såra någon annan, jag sa bara att han kanske kunde umgås med en annan tjej kompis bara för att se hur tjejen han gillar skulle reagera.

MastNj:

Jag suger på sånt ändå, vi ser ju hur det gick här

Vi kan dejta^^ nerrå haha, men asså nej,du suger inte alls, det var bara han som ''tog över'' på något sätt.

MastNj:

Varför ska kärlek vara så svårt

Det vill jag också veta! 🙁 Men låt inte det här trycka ner dig, kärleken kommer och går, sånt är livet tyvärr.


   
SvaraCitera

MastNj:

Den värsta känslan i världen är att ge all sin kärlek till någon och veta att man aldrig får den tillbaka...

Alltså, människor är däggdjur... och det speciella med däggdjur att de kan vara med andra än en.
Jag vet inte vad jag ska skriva för att hjälpa dig en lite, men jag tror som alla i tråden att tjejen behöver andrum. Eller så faller hon helt enkelt inte för dig.

Alltså jag vet vad du menar, att man älskar en person 110% men är det inte lite menningslöst att du tröttar ut dig på den tjejen ? Du vet vad fick för signaler, att hon inte vill vara med dig kanske pga att hon inte vill eller så har du "pressat" henne för mycket.

Som du säger så kommer kanske förmodligen Mr.S göra slut på henne. Det bästa jag skulle tro är att helt enkelt skita i allt, ignorerar nästan henne som om DU helt och hållet tappat instresset för henne långt före(eller lite efter) MR.S gör slut. Kanske skulle hon sakna ditt uppvaktande kanske?
Eller så gör hon om misstag igenom att vara med killar som är födda för att göra slut.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

JaamenLol:

Vi kan dejta^^ nerrå haha, men asså nej,du suger inte alls, det var bara han som ''tog över'' på något sätt.

Jo jag suger. Jag är 17 ½ och sist jag "hade en tjej" var jag typ 12 och det var på skoj över nätet... Jag kan absolut ingenting därför får jag sån jävla ångest för jag känner att jag älskar henne skitmycket men har ingen aning om vad som skall göras och inte göras för att det ska bli jag och hon...

stomacho:

Som du säger så kommer kanske förmodligen Mr.S göra slut på henne. Det bästa jag skulle tro är att helt enkelt skita i allt, ignorerar nästan henne som om DU helt och hållet tappat instresset för henne långt före(eller lite efter) MR.S gör slut. Kanske skulle hon sakna ditt uppvaktande kanske?

Jag har läst det 1000 gånger att det bästa sättet att få en tjej att gilla en är att ignorera dem. Jag antar att jag får köra på det, bara försöka att inte tänka på henne hela tiden och inte visa när/om jag blir avundsjuk på Mr. S..

Ta bort henne som vän på Facebook antar jag är allt för elakt, men borde jag kanske avsluta de spel jag spelar med henne via smartphones? (Draw, Wordfued och Rumble). Jag känner att det kan vara bra för mig kanske för då slipper jag tänka på henne hela tiden... Den enda andledningen jag skaffade Draw och Wordfued var just för hennes skull...


   
SvaraCitera

MastNj:

Jag antar att jag får köra på det, bara försöka att inte tänka på henne hela tiden och inte visa när/om jag blir avundsjuk på Mr. S..

Jaja vad vet jag. Men det är bra att du inte går för långt... man kan egentligen inte veta var tjejers gräns slutar .


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

stomacho:

Jaja vad vet jag. Men det är bra att du inte går för långt... man kan egentligen inte veta var tjejers gräns slutar .

Det skämmer mig, tjejer är så annorlunda, dom tänker inte lika liksom.

Nu loggade hon just in på Skype också... Jag har bestämt mig för att inte sms eller chatta med henne. Kanske, bara om det är hon som börjar chatta. Bara för att jag ignorerar henne behöver jag väl inte vara otrevlig?


   
SvaraCitera

Då får du vänta på henne.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

JaamenLol:

Då får du vänta på henne.

Will do!


   
SvaraCitera

MastNj:

Mr. S är en skitstövel. Han snusar

Hhahhahaha[bigsmile]


   
SvaraCitera
time
 time

MastNj:

Det skämmer mig, tjejer är så annorlunda, dom tänker inte lika liksom.

Vi är inte annorlunda. Tänk dig själv om en tjej du inte fann attraktiv eller var intresserad av hade betett sig exakt som du gjort de senaste månaderna. Hur hade du reagerat? Ställ dig själv den frågan och svara ärligt.

MastNj:

Bara för att jag ignorerar henne behöver jag väl inte vara otrevlig?

Du behöver inte vara otrevlig, men hon har - seriöst - fattat att du gillar henne. Nu ligger bollen hos henne. Skriv inte, messa inte, gör ingenting tills hon själv tar kontakt.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vi är inte annorlunda. Tänk dig själv om en tjej du inte fann attraktiv eller var intresserad av hade betett sig exakt som du gjort de senaste månaderna. Hur hade du reagerat? Ställ dig själv den frågan och svara ärligt.

Jag skulle bli lite creeped out. Men på tjejn jag är kär i så verkade det ju som om hon gillade mig också. Hon sa jag till en dejt, hon har följt med mig hem en gång (på hennes initiativ) och hon helt jävla superduperglad när jag gav henne blommor på Alla Hjärtans Glad. Hon satt typ i tio minuter med sin vän och tittade på mig och log och dom gjorde massa "awww"-ljud ständigt... kändes lite som ett fosterhem för katter ^_^

timeisrunningout:

Du behöver inte vara otrevlig, men hon har - seriöst - fattat att du gillar henne. Nu ligger bollen hos henne. Skriv inte, messa inte, gör ingenting tills hon själv tar kontakt.

Mm. Jag tänker inte sms eller skriva till henne. Bara om hon gör det så svarar jag... men det känns lite som om allt detta kanske hänt för att jag kanske varit för feg och inte våga göra saker liksom... typ sms för lite förr kanske eller något? [chocked]


   
SvaraCitera
time
 time

MastNj:

Hon sa jag till en dejt

Var hon medveten om att du såg det som en dejt, sa hon själv att det var det? Eller var det bara så att nån sa "ska vi ta en kaffe?" eller liknande? För det är inte samma sak.

MastNj:

hon har följt med mig hem en gång

...man går väl hem till kompisar också? Det behöver inte alls vara ett tecken på romantiskt intresse. Går du aldrig hem till vänner?

MastNj:

superduperglad när jag gav henne blommor på Alla Hjärtans Glad

Vem skulle inte bli smickrad?

I vilket fall som helst, inget av det du listade betyder egentligen något om det inte kommer tillsammans med genuin, äkta respons där hon själv säger rakt ut att hon vill något eller är intresserad. Vad du har gjort är att överanalysera alla hennes drag när hon antagligen bara menat att vara artig och snäll.


   
SvaraCitera

Låt henne vara. hon vill inte ha dig och det finns inget du kan göra åt saken. Du kommer bara förstöra er vänskap om du fortsätter.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Var hon medveten om att du såg det som en dejt, sa hon själv att det var det? Eller var det bara så att nån sa "ska vi ta en kaffe?" eller liknande? För det är inte samma sak.

Jag skrev (patetiskt jag vet):
Först och främst, förlåt för att jag frågar och om det känns obekvämt för dig att jag frågar, det känns jättekonstigt för mig och jag har aldrig gjort något liknande förut... Men jag gillar verkligen dig jätte jätte mycket och det är nog på tiden att jag börjar lyssna på de råd jag får och göra som alla säger att jag ska, även fast själva tanken att göra det skrämmer mig halvt till döds. Steffen frågade dig något om mig en gång och du svarade "I don't know him 'that' much yet" och tanken bakom det jag frågar om är väll för att liksom lära känna varandra bättre? Och jag lovade trots allt James att jag ska fråga dig och man ska ju hålla vad man lovar! So, here it goes; *hennes namn*, vill du gå ut med mig nån dag? Typ, ta en fika eller något? 🙂

det känns som jag skrev som om att det skulle va en dejt...

timeisrunningout:

...man går väl hem till kompisar också? Det behöver inte alls vara ett tecken på romantiskt intresse. Går du aldrig hem till vänner?

Hon kände mig typ inte alls då... Skulle du gå hem till en kille du visste var kär i dig om du inte gillade honom lite så också?

timeisrunningout:

Vad du har gjort är att överanalysera alla hennes drag när hon antagligen bara menat att vara artig och snäll.

Det är väl så tyvärr 🙁


   
SvaraCitera

JaamenLol:

HUR går man vidare då? Jag skrev inte att han ska såra någon annan, jag sa bara att han kanske kunde umgås med en annan tjej kompis bara för att se hur tjejen han gillar skulle reagera.

Det är skillnad mellan att umgås med någon för att man vill umgås med den personen och att umgås med någon för att göra en annan person svartsjuk.

Dessutom verkar det jävligt barnsligt.


   
SvaraCitera