Aviseringar
Rensa alla

Problem med trådlös enhet.


Ämnesstartare

Halloj. Jag omformaterade min dator igår och allting fungerar utom en grej. Datorn verkar ha noll kapacitet att ansluta till mitt nätverk. Min dator har inbyggd trådlös enhet. Men när jag vrider på den så står det fortfarande "You are ucrrently not connected to any networks" och det går inte med en USB-enhet heller. Vad kan jag göra för att få datorn i kontakt med min router?


   
Citera
Issen

superflat:

Halloj. Jag omformaterade min dator igår och allting fungerar utom en grej. Datorn verkar ha noll kapacitet att ansluta till mitt nätverk.

Sitter du inte på den nudå?

Iaf, du kanske glömde installera drivrutinerna till nätverkskortet.. misstag man gjort några ggr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja säger samma sak som Issen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Sitter du inte på den nudå?

Nej

Issen:

Iaf, du kanske glömde installera drivrutinerna till nätverkskortet.. misstag man gjort några ggr.

Installerade om Windows från scratch, tycker väl att de drivrutinerna borde ingå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

nstallerade om Windows från scratch, tycker väl att de drivrutinerna borde ingå?

nej dom är separata kommer från din tillverkare till nätverkskortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

nej dom är separata kommer från din tillverkare till nätverkskortet.

åfan. tja då kan vi återgå till huvudfrågan: vad är bästa lösningen?


   
SvaraCitera
Issen

superflat:

Installerade om Windows från scratch, tycker väl att de drivrutinerna borde ingå?

superflat:

åfan. tja då kan vi återgå till huvudfrågan: vad är bästa lösningen?

Förmodligen har du inbyggt nätverkskort i moderkortet, go get the skiva till de och installera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

åfan. tja då kan vi återgå till huvudfrågan: vad är bästa lösningen?

what issen said.
kolla upp vad du har för nätverkskort och ladda ner från tillverkarens hemsida och installera annars..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min dator accepterar inte de nya drivrutinerna. det går inte att instalera dom. i äm fucked. [tard]


   
SvaraCitera

superflat:

min dator accepterar inte de nya drivrutinerna. det går inte att instalera dom. i äm fucked. [tard]

Har du kollat i enhetshanteraren om nätverkskortet är installerat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittFejt:

Har du kollat i enhetshanteraren om nätverkskortet är installerat?

jupp men det krånglar ändå


   
SvaraCitera

Så din dator hittar kortet?

Nästa steg är väl att kolla i kontrollpanelen under nätverksanslutningar och söka efter nya nätverk. Rimligen borde din router, om den är påslagen och installerad på din dator, skicka ut någon slags signal som nätverkskortet i din burk känner av. Vanligen brukar ju routern ha en egen hemsida med ett ganska standard ip-nummer, där man kan välja vilka datorer som skall få komma åt nätverket och en massa annat småplock.

http://compnetworking.about.com/od/workingwithipaddresses/f/getrouteripaddr.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sök efter det, gör windows bajs nätverkskonfiguration så den vet att du vill ha trådlöst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera