Aviseringar
Rensa alla

Problem med webbkameran på min helt nya dator! [sad]


Ämnesstartare

Jag köpte en laptop igår, en Compaq CQ60-113, och när jag igår testade webbkameran i programmet YouCam funkade den utmärkt.
I morse när jag skulle använda den i msn skickade den inga bilder. Jag kollade i YouCam och där funkade den inte heller så jag började ominstallera programmen för webbkameran men när dessa ska slutföras kan de inte hitta webbkameran! Webbkameran är inbyggd i datorn så jag kan inte ha kopplat ur den...

Vet någon vad jag kan göra? [shake][sad]


   
Citera

har du satt på webkameran ?


   
SvaraCitera

engångs webkamera kanske :[


   
SvaraCitera

Shenengahn:

engångs webkamera kanske :[

Aa antagligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shenengahn:

engångs webkamera kanske :[

Va? det kan det ju inte vara! ? [chocked]

Nick15:

har du satt på webkameran ?

Hur skulle jag göra det då? Asså programmet hittar inte någon ansluten webbkamera men den är ju liksom inbyggd så jag kan ju inte göra något!


   
SvaraCitera

brukar finnas en knapp på webkameran eller vid wifi knappen att sätta på den alla fall på min HP/compaq


   
SvaraCitera

Kolla På F1-F12 knapparna om det finns en Webkamera ikon om det finns tryck på Fn knappen + Fx så borde den sättas igång


   
SvaraCitera

kolla i enhetshanteraren om den syns där?


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Va? det kan det ju inte vara! ?

Nepp :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nick15:

Kolla På F1-F12 knapparna om det finns en Webkamera ikon om det finns tryck på Fn knappen + Fx så borde den sättas igång

Har ingen sån knapp... [sad]

tobias:

kolla i enhetshanteraren om den syns där?

Noope, syns ingenstans [sad]


   
SvaraCitera

Den kan ha blivit inaktiverad i BIOS, då blir du tvungen att gå in i BIOS för att starta den igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Den kan ha blivit inaktiverad i BIOS, då blir du tvungen att gå in i BIOS för att starta den igen.

Hur gör jag det? [smile]


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Noope, syns ingenstans [sad]

FlickanMittemot:

Har ingen sån knapp... [sad]

Weird borde finnas där men kolla i bios som aristoteles sa


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Hur gör jag det? [smile]

tryck på F10 när compaq bilden kommer up när du statar om dator


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Hur gör jag det? [smile]

Det står säkert i manualen som följer med datorn. Vanligen är det F1, F2,F10,F11,F12 eller delete som du ska trycka under uppstart, men som sagt, läs manualen för det är olika för olika datorer.


   
SvaraCitera