Aviseringar
Rensa alla

Problem med webbkameran på min helt nya dator! [sad]


Ämnesstartare

Nick15:

tryck på F10 när compaq bilden kommer up när du statar om dator

aristoteles:

Det står säkert i manualen som följer med datorn. Vanligen är det F1, F2,F10,F11,F12 eller delete som du ska trycka under uppstart, men som sagt, läs manualen för det är olika för olika datorer.

Okeej tack så jättemkt! 😀 Ska försöka med deet då [smile]


   
SvaraCitera

nån som aldrig har varit inne i BIOS och inte vet vad det är, ska lyckas gå in där och få igång den därifrån? där här kan bli roligt att följa 😀


   
SvaraCitera

Stephen:

nån som aldrig har varit inne i BIOS och inte vet vad det är, ska lyckas gå in där och få igång den därifrån? där här kan bli roligt att följa 😀

Om man har minsta lilla vett och någorlunda engelska så bör inte BIOS vara ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

nån som aldrig har varit inne i BIOS och inte vet vad det är, ska lyckas gå in där och få igång den därifrån? där här kan bli roligt att följa 😀

att vara inne i BIOS o pilla är ju inte speciellt svårt, dom som tycker det är oftast "datorexperter" som inte läser instruktioner.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om man har minsta lilla vett och någorlunda engelska så bör inte BIOS vara ett problem.

Absolut inte, men jag tror inte att trådskaparen kommer att fixa det inne i BIOS


   
SvaraCitera

Zaew:

som inte läser instruktioner.

Exakt, det brukar vara det största problemet.


   
SvaraCitera

Stephen:

Absolut inte, men jag tror inte att trådskaparen kommer att fixa det inne i BIOS

Du behöver ju bara kunna läsa och hitta piltangenterna?..


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du behöver ju bara kunna läsa och hitta piltangenterna?..

vi får väl se hur trådskaparen lyckas


   
SvaraCitera

Stephen:

vi får väl se hur trådskaparen lyckas

Om hon klarar det vet jag inte, jag känner henne inte. Men påstå inte att det skulle vara svårt att konfigurera BIOS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du behöver ju bara kunna läsa och hitta piltangenterna?..

Har träffat en och annan som inte exempelvis lyckas ändra bootordning fast det står klart och tydligt t.ex. PgDown to move down and pgUp to move upp :S


   
SvaraCitera

Zaew:

Har träffat en och annan som inte exempelvis lyckas ändra bootordning fast det står klart och tydligt t.ex. PgDown to move down and pgUp to move upp :S

Och då har personen i fråga inte kunnat läsa.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om hon klarar det vet jag inte, jag känner henne inte. Men påstå inte att det skulle vara svårt att konfigurera BIOS.

jo jag påstår att det är svårt för någon som inte kan något om datorer och inte vet vad man pratar om.


   
SvaraCitera

Stephen:

jo jag påstår att det är svårt för någon som inte kan något om datorer och inte vet vad man pratar om.

Sen är rädslan en faktor, folk blir rädd för allt som inte är windows och vågar inte röra nåt. Det beror inte heller på att det är svårt.

Men att BIOS skulle vara svårt, nej det köper jag inte.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Sen är rädslan en faktor, folk blir rädd för allt som inte är windows och vågar inte röra nåt. Det beror inte heller på att det är svårt.

Men att BIOS skulle vara svårt, nej det köper jag inte.

Jag personligen tycker inte att det är svårt men för någon som inte kan datorer förutom kunna logga in på msn är det nog svårt.


   
SvaraCitera

Men troligen så har hon inte det avstängt i bios det är nog Fn+Fx så va det på min HDX16-1000


   
SvaraCitera