Aviseringar
Rensa alla

Problematiskt


Ämnesstartare

Tror ni, att depression, kan hindra än från att gå till skolan? Eller är det egentligen bättre att gå, för att få tankarna på annat? Eller medför det en annan faktor? Hm .


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på om man orkar klara av skolan, gör man det så är det väl bara bra att gå så man har något att göra


   
SvaraCitera

Do what you want cause a pirate is free!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, under sjukdomstillståndet depression går man väll inte för att man helt enkelt inte ser att man orkar med något annat än att stanna hemma. Finns inget ljus i mörkret. Om man däremot är deprimerad över något men frisk så tror jag det är bäst att gå och komma på andra tankar. Är det väll iofs i sjukdomstillståndet med men handlar om en helt annan orklöshet. Fattar inte riktigt din fråga [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det optimala är väll alltid att agera och inte sitta hemma i sin ensamhet och må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju på om det är skolan som fick dig deprimerad från början kanske [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag mådde sämre utav att stanna hemma även om det i stort sett var vissa individer på skolan som gjorde att jag blev deprimerad i första taget [mad]

Så försök eller hitta på något annat att göra utanför hemmet, ifall du orkar det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror nog på hur allvarlig depression man har och hur man själv fungerar. Har man svårt att ta sig upp ur sängen så är det vanligen en dålig idé att försöka gå i skolan. Om man klarar av att gå i skolan så kan det vara en bra idé, fast om man gör det för att försöka ignorera problemen så leder det i regel inte till bra saker.

Men ja, folk mår oftast bättre av att träffa folk och hålla sig aktiva, så om man orkar och inte mår mycket sämre av det så tycker jag att det är bra att försöka gå i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att det kan hindra, men kämpa emot så länge som det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är klart det kan hindra. Jag har varit deprimerad ett tag och nu börjar jag känna att jag inte orkar med skolan, så idag stannade jag hemma. Vilket inte är så bra kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Ja det är klart det kan hindra. Jag har varit deprimerad ett tag och nu börjar jag känna att jag inte orkar med skolan, så idag stannade jag hemma. Vilket inte är så bra kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Tror ni, att depression, kan hindra än från att gå till skolan?

Jag är sjukskriven pga depression. Så ja, det kan hindra en från att gå till skolan. Depression kan hindra en från att göra mycket.


   
SvaraCitera