Aviseringar
Rensa alla

Problems med D60.....


Ämnesstartare

Inte för att jag tror de är kameran som är problemet men då här är de jag har en Nikon D60 då och standard kit linsen Nikkor 18-55 1:3.5 - 5.6GII ED och när jag ska köra M-läge så kan jag inte använda högre shutter speed än 1/5 utan att bilderna blir kolsvart till och med när F är 3.5.....

Ja, jag har testat alla ISO lägen de funkar ändå inte.....
Dock funkar de när jag kör blixt MEN jag vill inte använda blixt.

Så jag tror att de är linsen som är lite seg och kass, eller kan de vara något annat?


   
Citera
Ämnesstartare

hade samma problem med min D70, men det ska finnas en knapp vid den övre displayen med ett plus och minus på. håll in den och snurra på den främre ratten ( om D60 nu har en sån o.O ) så ska det bli ljusare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står det på M du har iso 100 bländare 3,5 så borde det bli en väldigt ljus bild på 1/5sekunds slutare i dagsljus...

Kompensationen som BABZiLLA skrev om är itne inblandad om du kör på M


   
SvaraCitera

BABZiLLA:

hade samma problem med min D70, men det ska finnas en knapp vid den övre displayen med ett plus och minus på. håll in den och snurra på den främre ratten ( om D60 nu har en sån o.O ) så ska det bli ljusare [y]

Det kan inte vara det som är problemet eftersom han har problem även om han kör manuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

även om han kör manuellt.

jag hade samma problem som honom när jag körde manuellt, tills att jag gjorde det som jag skrev


   
SvaraCitera

BABZiLLA:

jag hade samma problem som honom när jag körde manuellt, tills att jag gjorde det som jag skrev

Det måste bara ha varit så att du helt enkelt inte visste hur du skulle göra på manuellt, då blir bilderna lätt mörka. [y]

Funktionen du pratar om finns inte ens när du kör manuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det måste bara ha varit så att du helt enkelt inte visste hur du skulle göra på manuellt, då blir bilderna lätt mörka.

jodå, jag har fotat manuellt sen jag skaffade min första system kamera. men ajia, det var precis när jag skaffat den och jag har knappt rört en Nikon innan så vad vet jag ^^
det var iaf så jag gjorde och jag fick det och funka [cute]


   
SvaraCitera

BABZiLLA:

jag har knappt rört en Nikon innan så vad vet jag ^^
det var iaf så jag gjorde och jag fick det och funka [cute]

Då kanske du inte gjorde rätt från början helt enkelt? Man ställer in olika saker på olika ställen beroende på vilken kamera det är.

Visst, på programläget kan det ha varit kompensationsfunktionen som var problemet. Men inte på manuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du tagit bort objektivlocket? [blush]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Har du tagit bort objektivlocket? [blush]

JohanTimbertown:

Dock funkar de när jag kör blixt MEN jag vill inte använda blixt.

[no-no][cute]

Eller så kanske han har en superblixt som är så stark att det syns igenom locket. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för svaren och ja locket är borta lol

och en annan sak de var inte 1/5 de var 1/50 jag kan inte gå över de utan att vissa bilder blir skapligt mörka över 250 så går de inte alls om jag inte står i utomhus i dagsljus...

Men som sagt jag tror att de är linsen som är klen, kan de vara så? för man borde ju kunna ta 1/1000 bilder inom hus på dagen utan att de står "Subject is to dark" och då kör jag ändå ISO 400 har testat hela vägen upp till 1600 utan effekt.

jag förstår inte vad felet riktigt är ): Men jag få väll se vad som händer när jag får de nya objektivet.


   
SvaraCitera

palla nikon [zzz]


   
SvaraCitera

sweptaway:

palla nikon [zzz]

håll dina plastkameror för dig själv !!!!!!!


   
SvaraCitera

döög:

håll dina plastkameror för dig själv !!!!!!!

vaddå plastkameror? [confused] canon är bättre ju!


   
SvaraCitera

sweptaway:

vaddå plastkameror? [confused] canon är bättre ju!

bättre att kasta in i väggen ja


   
SvaraCitera