Aviseringar
Rensa alla

prövat snus, cigg även fast jag hatar det under 1 vecka


abbe40
Ämnesstartare

alltså mina föräldrar bor enskilt och efter 10år så flytta jag hem till morsan och har varit här i typ 2 veckor nu. inget fel på morsan eller något men alltså har alltid vetat att morsan rökt men nu förtiden endast feströker och snusar istället. 
häromdagen hittade jag hennes festcigg i kylen och jag som aldrig någonsin i mitt 17åriga liv tänkt på att röka eller att ens prova för jag tycker det är för äckligt då min farmor röker som in i helvete. men alltså så jag tog en cigg, rökte, sen var det slut med det. (farsan gör nada, tar en öl eller cider någongång vid midsommar annars aldrig.)
sen dagen efter ser jag att morsan fyllt på hennes snushylla och jag som, återigen, tycker allt sånt är vidrigt (dricka, röka, snusa, you name it) snodde en dosa och prövade det och det var väl okej.

tanken var bara att pröva men har kommit på mig själv tänka på de där ciggen i kylen så har rökt ett par dagar i rad nu, endast 1 per dag och har snusdosan i min väska som jag några gånger tagit upp och tryckt in i käften när min ångest blir åt helvete (t.ex. nyss då morsan bjudit hem vänner som hon inte förvarnat om och dem dricker och blir lätt obekväm).

men alltså har någon annan varit med om det, att bara tanken på att ha en prilla i käften äcklat en och sen när man minst anar det så har man prövat det som man tyckt varit så äckligt, stå där med en cigg i ena handen och snusdosan i bakfickan.

ligger i sängen pissyr btw hejsan hoppsan


   
Citera

Det är rätt normalt att man tillslut provar saker som man ansett vara totalt förbjudet.

Jag känner igen det där. Också tyckt att cigg och snus varit svin äckligt, men provade snus för inte så länge sen. Tyckte dock att det var sjukt äckligt precis som jag trodde från början så det blev inte mer än ett litet test.

Inte helt uteslutet att jag provar en cigg någon gång heller. Men det är mest för att jag är 110% säker på att jag inte skulle börja röka bara för att jag provade en gång. 

Synd bara att du utvecklar ett beroende. Släng skiten direkt Party


   
SvaraCitera

Det är mer beroendeframkallande än kox!


   
SvaraCitera

Du kan lätt sluta med det om du tycker är det är äckligt, du kan ersätta de med nåt annat, tuggummi eller nåt Cool


   
SvaraCitera

Har faktiskt aldrig hänt mig och låter som att du håller redan på att utveckla ett nikotinberoende. Bra jobbat.


   
SvaraCitera

abbe40: men alltså har någon annan varit med om det,

Så onödigt att börja med det tycker jag...


   
SvaraCitera

Lel du föll för den noob


   
SvaraCitera

tror inte du e beroende än så det är väl bara att sluta. har snusat i ett halvår och kan lätt vara utan snysar bara lyft för att det är mysigt. 

vill typ bli beroende av nåt, har försökt börja röka och rökte konstant under ett tag men kände knappt ens något sug. Vill bara veta hur det känns att va beroende av nåt o sen kan jag sluta.


   
SvaraCitera

Martinbaramartin:
tror inte du e beroende än så det är väl bara att sluta. har snusat i ett halvår och kan lätt vara utan snysar bara lyft för att det är mysigt. 

vill typ bli beroende av nåt, har försökt börja röka och rökte konstant under ett tag men kände knappt ens något sug. Vill bara veta hur det känns att va beroende av nåt o sen kan jag sluta.

Testa börja äta sånna finger kex. Dem är väldigt godafing.jpg


   
SvaraCitera
05 Hbg

Jag kan säga dig att jag har testat att röka och att snusa några gånger per dag nu i någon månad men cigg är ju gott men att snusa är ju vidrigt man håller ju på att dö.  Jag har även en bästis som röker och snusar och vi brukar göra allt de tillsammans. Ibland så dricker vi också. Vi båda är bara 15 men liksom vi känner att vi håller på att bli vuxna och måste våga pröva. Vi vet dessutom att vi har ett litet nikotinberoende men det håller på att utvecklas till ett mycket större.


   
SvaraCitera