Aviseringar
Rensa alla

Prövning


Ämnesstartare

Hej!

Ska nog göra en prövning i religion 1, hur är egentligen en prövning? Är det enkelt att klara?


   
Citera

Kanske, vad står det i boken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Kanske, vad står det i boken?

Har inte fått boken ännu.


   
SvaraCitera

Saile1337:

Har inte fått boken ännu.

Googla först.


   
SvaraCitera

en prövning utgår väl från vad du och läraren har bestämt? som jag har förstått finns det ingen fast universell "ram" kring hur den utförs.


   
SvaraCitera

019linnea:
en prövning utgår väl från vad du och läraren har bestämt? som jag har förstått finns det ingen fast universell "ram" kring hur den utförs.

Är det inte tvärt om? Alla prövningar bör väl förhoppningsvis vara så lika som möjligt.


   
SvaraCitera

Punda:

Är det inte tvärt om? Alla prövningar bör väl förhoppningsvis vara så lika som möjligt.

jag har iaf inte varit med om det. har gjort en prövning i samhälle 2 där allting var snarare löst, och anpassat efter vad som passade mig + läraren bäst så.. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

019linnea:

jag har iaf inte varit med om det. har gjort en prövning i samhälle 2 där allting var snarare löst, och anpassat efter vad som passade mig + läraren bäst så.. 

Känns ju jäkla fuskigt om inte allas betyg grundas efter samma kunskap. En prövning ska ju likställas med allt man har gått igenom under en hel kurs.


   
SvaraCitera

Punda:

Känns ju jäkla fuskigt om inte allas betyg grundas efter samma kunskap. En prövning ska ju likställas med allt man har gått igenom under en hel kurs.

det är ju inte så att läraren ba "aa men det där momenten är fett svårt. vi stryker det". samma kunskap betygsätts ju, skillnaden var bara upplägg, hur uppgifterna skulle utföras (där jag t.ex kunde välja på en del om de skulle vara i uppsats, muntligt, seminarium osv)

skulle vara rätt orättvist annars. ja


   
SvaraCitera

Lägg tid på skolan istället, då slipper du prövningar... -.-


   
SvaraCitera

Vad är en "prövning"? Jag tänker mig typ en hinderbana med brinnande cirklar och grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Lägg tid på skolan istället, då slipper du prövningar... -.-

Är inte det som är problemet. Jag är en driven elev. Anledningen till denna prövning är att jag bytte, efter ÅK1 utbildning och istället för att gå om så valde jag att istället komplettera upp de saknade kurserna på annat sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt, så bör väl inte Religion 1 inte vara något problem att göra som prövning eftersom att det är en 50p kurs?

Någon som har gjort en prövning och kan berätta lite för mig? Jag kan säga att jag även fick erbjudandet att läsa kursen på halvtid. Vilket skulle gjort så att jag behövde läsa mer hemma då jag hade missat 1 lektioner på vecka, men en prövning lär vara ett enklare sätt att gå tillväga om man inte har några problem med skolan?


   
SvaraCitera

Saile1337:

Är inte det som är problemet. Jag är en driven elev. Anledningen till denna prövning är att jag bytte, efter ÅK1 utbildning och istället för att gå om så valde jag att istället komplettera upp de saknade kurserna på annat sätt. 

Okej. Glad

Men Religion 1 är en relativt enkel kurs, min nazist lärare gav mig ett E utan att ens ge någon energi i något av kursen...


   
SvaraCitera