Aviseringar
Rensa alla

Profilbildens betydelse


kachin
Ämnesstartare

Nu kanske jag är 300 år efter, eller kanske inte. Har inte profilbilden väldigt stor betydelse när det gäller hur man tolkar personen/användaren bakom? Det är det första man tittar på när någon skriver något. Man kan ev se om personen har humor eller inte, eller bara har ett stort bekräftelsebehov.
Är övertygad av att folk tror jag är en väldigt bitter och hatisk person om man bara tittar på profilbilden. Men så är inte alltid fallet [y] Så open your eyes och vidga era vyer [love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Ingen betydelse.


   
SvaraCitera

Jag tror folk tänker hillbilly alternativt raggardrägg när dom ser min bild, så är inte fallet till 100% iaf, högst till 99.


   
SvaraCitera
mynona

Avataren ger ett första intryck och kanske ett undermedvetet - jag har omedvetet börjat föreställa mig att dazed ser ut som sin avatar eftersom den är på en människa - men när man vänjer sig vid folk tänker man mer på texten och börjar associera avataren med texten istf tvärtom


   
SvaraCitera

dazed:

Jag tror folk tänker hillbilly alternativt raggardrägg när dom ser min bild, så är inte fallet till 100% iaf, högst till 99.

jag tänker gubbe med cigarett:-P ingen särskild association så... antagligen från nån film har jag väl nog tänkt i förbigående...


   
SvaraCitera

cuzIcan:

jag tänker gubbe med cigarett:-P ingen särskild association så... antagligen från nån film har jag väl nog tänkt i förbigående...

Johnny fucking Cash kvinna, vad fan [mad]


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Den har visst betydelse [mad]
Ja men precis! (mynona)
Mynona tänker jag nån blomsterflicka som skuttar runt på LSD och Dazed känns som en bitter fd filmskapare som aldrig blev känd på sina filmer o röker cigarr. OF5 tänker jag en snygg man som gömmer sig i nån gammal lada och gör modellflygplan.


   
SvaraCitera

jo jag tycker din bild signalerar hård attityd, intellektuell skärpa & kyligt avståndstagande, möjligen accentuerat av ett förhastat omdöme. barnet prövar sin självständighet.


   
SvaraCitera
Exner

kachin:

ar inte profilbilden väldigt stor betydelse när det gäller hur man tolkar personen/användaren bakom?

jo


   
SvaraCitera

mynona:

Avataren ger ett första intryck och kanske ett undermedvetet - jag har omedvetet börjat föreställa mig att dazed ser ut som sin avatar eftersom den är på en människa - men när man vänjer sig vid folk tänker man mer på texten och börjar associera avataren med texten istf tvärtom

ja håller med. framförallt med dem som har väldigt starka åsikter, de brukar också ha en avatar som föreställer det de står för eller iaf indikerar det. avataren är ju ändå väldigt ofta en reflektion av användaren


   
SvaraCitera

kachin:

Dazed känns som en bitter fd filmskapare som aldrig blev känd på sina filmer o röker cigarr.

[love]

fd filmskapare wtf?


   
SvaraCitera

Exner:

jo

i början är det nog det men när man börjar lära känna personen blir det ju i samma sak... om man nu verkligen kan lära känna ngn på nätet;-)


   
SvaraCitera

Man borde göra forumlek baserat på detta ämne mhm.


   
SvaraCitera

dazed:

Johnny fucking Cash kvinna, vad fan

ahaaaa men jag vet ju vem det är [bigsmile]

kachin:

jag då? [cry]


   
SvaraCitera

Outro:

Man borde göra forumlek baserat på detta ämne mhm.

Finns i princip tror jag, "vad får avataren ovan dig att tänka på?" typ


   
SvaraCitera