Aviseringar
Rensa alla

Program för uppspelning av ljud med hög kvalité i Vista


Ämnesstartare

Hej!

Letar efter ett bra program som jag kan använda som media program i Vista. Det ska främst gå till musik och jag vill kunna se musiken i form av visuella effekter (som i t.ex Whitecap) Jag använder för tillfället Windows Media Player 11 men undrar om det finns något annat program? Har testat VLC men gillar inte det programmet alls. Så om ni har nåt så ge gärna förslag [smile]

Whitecap.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

VLC är det bästa [no-no]
Det enda rätta
Det enda värda

Alla som inte gillar det är dåliga personer


   
SvaraCitera

Jag har letat senaste åren efter en musikspelare jag är nöjd med! [cry]

BigBengtsson:

förslag

Winamp
KMPlayer
Foobar
Songbird


   
SvaraCitera

jaag_91_:

VLC är det bästa [no-no]

VLC är för alla okunniga som bara väljer något som alla säger åt dem att välja...
Grejen med VLC är att en apa klarar av att använda det. Därför det är omtyckt. Det är det man säger till flickvännen, syrran eller farmor - skaffa VLC. Helt enkelt för det är lättast så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Winamp
KMPlayer
Foobar
Songbird

Och vilken av dem anser du är bäst? 😀


   
SvaraCitera
zIGGE

BigBengtsson:

Winamp

Winamp för det du vill ha. Milkdrop är det bästa för Visualitioner och följer med vid installationen. Har du ett ljudkort som stöder Kernel Streaming Output så finns det ett plugin till winamp för det. Ska du se på video så borde du använda något annat, tex Media Player Classic Home Cinema med Vista codec pack ifrån shark007 eller VLC.


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

VLC är för alla okunniga som bara väljer något som alla säger åt dem att välja...

Och på vilket sätt är det inte en bra mediaspelare? Fungerar till de tre största plattformarna, har just blivit 1.0, stödjer i princip alla video- och ljudformat samt ett antal olika input-källor. Just för musik så är det väl knappast optimalt, men det är heller inte tänkt att vara en musikspelare.

OnT: Songbird är rätt sjysst, om du inte har någonting emot att den kanske inte smälter in med dina övriga applikationer.


   
SvaraCitera

Åtta:

Och på vilket sätt är det inte en bra mediaspelare?

Som jag ser det - är den hundra procent okej. Men inte mer.
Som videospelare tycker jag att KMPlayer är hundra gånger bättre.

Åtta:

OnT: Songbird är rätt sjysst, om du inte har någonting emot att den kanske inte smälter in med dina övriga applikationer.

Den jag gillar mest är MusicKub​e. Jag vill ha de där småfönstrena överst.
Då sorterar man lätt in musiken i (som jag vill det)
Codec - Genre - Artist - Album.
Tyvärr har MusicKube några stora nackdelar.
Songbird kan ju göra så men jag har inte lyckats fått till något "codec"-fönster. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

VLC är för alla okunniga som bara väljer något som alla säger åt dem att välja...
Grejen med VLC är att en apa klarar av att använda det. Därför det är omtyckt. Det är det man säger till flickvännen, syrran eller farmor - skaffa VLC. Helt enkelt för det är lättast så...

VLC är bäst för att det tar 0sek att öppna, man behöver aldrig installera nå codec å skit. Simpelt... Varför strula när man ska kolla på film?

Winamp tar flera sekunder å öppna å är allmänt struligare. Ljudet fungerar inte på AVI filmer ibland. Den fattar inte knapparna på multimedia-tangentbord


   
SvaraCitera

jaag_91_:

VLC är bäst för att det tar 0sek att öppna, man behöver aldrig installera nå codec å skit. Simpelt... Varför strula när man ska kolla på film?

Som KMPlayer, förutom att KMPlayer har en massa bra och lättanvända funktioner.
KMPlayer klarar dessutom fler format än VLC och är helt klart den bästa spelaren för högupplöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

S

Vilka format klara inte VLC?
Aldrig stött på några


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Vilka format klara inte VLC?
Aldrig stött på några

Det har jag, och jag har sett trådarna här. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det har jag, och jag har sett trådarna här. [smile]

Jävligt ovanliga i så fall


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Jävligt ovanliga i så fall

Jepp! [y]
VLC är säkert jättebra. Men jag tycker att KMPlayer är bättre.
Det är lättanvänt plus att det har väldigt mycket avancerade funktioner om man skulle behöva det.
KMPlayer + CoreAVC Codec är det bästa för matroska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

VLC är bäst för att det tar 0sek att öppna

Öppningstiden är jag helt oberoende av eftersom WMP tar typ ingentid att starta men innan alla 2000 låtarna är synkade och shit så tar det 2-3min innan musiken går igång och jag har råd med några minuter uppstart bara ljudet blir bra.

zIGGE:

Winamp för det du vill ha

ska kolla upp programmet [y]

Åtta:

Songbird är rätt sjysst, om du inte har någonting emot att den kanske inte smälter in med dina övriga applikationer.

Hur det ser ut har jag inget emot om det ser lite annorlunda ut eftersom jag har ganska många olika program av olika typer men ska kolla upp det med [y]


   
SvaraCitera