Aviseringar
Rensa alla

Program man kan använda för att spela in från datorn till datorn!


Ämnesstartare

Tjenare. [badgrin]

Nu undrar jag om det finns något program man kan spela in ljud från datorn in till datorn. asså såhär... Jag kör igång en låt till exempel, sen vill jag att den låten ska spelas in med så bra ljudkvalitet så jag vet att det ska finnas ett program man kan använda.

om någon vet så skriv ffs! [y][badgrin]


   
Citera

Fattar inte din fråga riktigt... Är det bara en programvara du är ute efter? Eller lite mera åt både hur du kopplar och gör för att fånga ljudet?

Jag har tv-kort med komposit ingångar... Kan spela in allt från kassetband, keyboard och gitarrer...

Eller menar du mer åt att anvnda en mick? (isåfall blir det ju inte bra ljudkvalite)

En till sak jag inte testat som borde funka är att koppla t.ex en kassetbandspelare/cd-spelare till mickofoningången på datan. Dock borde detta inte vara ett bra alternativ.

Eller letar du en programvara kan det gå med media center, windows röst inspelare eller kanske nero.. Annars äre bara googla t.ex http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=opera&rls=sv&q=sound+catcher&a...


   
SvaraCitera

andlin103:

om någon vet så skriv ffs! [y][badgrin]

Jag förstår dig. Audacity använder jag. Men du behöver ett bra ljudkort också [smile].

Var tvungen att köpa en ny för att den integrerade ljudkortet sög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Fattar inte din fråga riktigt... Är det bara en programvara du är ute efter? Eller lite mera åt både hur du kopplar och gör för att fånga ljudet?

Jo. typ när man spelar så fångar man ju ljudet från spelet direkt till en ljudfil med hjälp av ett program. då borde det ju finnas ett program så man kan spela in ljudet man spelar upp på datorn utan att använda massa mickar och grejjer. xD


   
SvaraCitera