Aviseringar
Rensa alla

Program man kan använda för att spela in gitarr till datorn? [bigsmile]


Ämnesstartare

Tjenare.

undrade om det fanns någon som kunde hjälpa mig med att hitta ett grymt inspelningsprogram som man kan spela in nice ljud från gitarren..

Alltså från Gitarren - förstärkaren - mick uttaget på datorn - ett nice program!

Detta är några tips på hur jag har tänkt mig.

eller

som ni märker på dessa video så är det knappast en kamera som spelar in utan det är en cam med sladden inkopplad till datorn.

anledningen till att jag lade in denna tråden här är bara för att dom flesta so går in här förmodligen vet ett och annat om datorer.

det var allt. [badgrin][badgrin][badgrin]


   
Citera

man brukar använda externa ljudkort för det. prova en m-audio mobilepreusb funkar riktigt bra har ett sånt o med rätt inspelningsprogram så funkar det skitbra

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

och om du inte har en line out port på din förstärkare så blir det lite svårt att få ljudet ifrån den in i datorn


   
SvaraCitera

Reason och Cubase är exempel på redigeringsprogram för musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

och om du inte har en line out port på din förstärkare så blir det lite svårt att få ljudet ifrån den in i datorn

har line out men det är bara hörlurar. [cool]


   
SvaraCitera

Man vill ha låg latency, så då behöver du ett bra ljudkort med utgångar och ingångar som täcker dina behov. Kablar är också bra att införskaffa till förstärkeren så att du kan koppla den till ljudkortet. Inspelnigsprogram som duger är audacity som är gratis att ladda hem, vill man ha fler möjligheter till redigering krävs lite mer anvancerade program som Cubase, Protools eller FL Studio.

S3ON:

Reason

Går inte att spela in audiofiler direkt i reason. Propellerheads(utvecklarna av reason) har därför utvecklat record som är mer av ett inspelningsprogram.

Edit: http://forum.studio.se


   
SvaraCitera

Är rätt säker på att du behöver ett bättre ljudkort för att spela in på datorn utan att det låter dåligt. Jag har gjort en del inspelningar direkt från förstärkaren och det låter ja, väldigt dåligt.

Läs vad My dreams are her säger, han kan sina grejjer.


   
SvaraCitera

Start > All programs > Accessories > Sound recorder


   
SvaraCitera