Aviseringar
Rensa alla

projekt arbete


Ämnesstartare

Okej.. Sista året, och de där projektarbetet börjar - de har börjat, och ingenting har jag börjat göra! Snälla, hjälp mig med lite mina idéer.


   
Citera

säg vad du hade tänkt göra då


   
SvaraCitera

vad går du för utbildning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planeringen och loggboken är det viktigaste av allt, ta någon okomplicerat och gör själva inlämningsdelen detaljerad och välskriven.


   
SvaraCitera

Vad tycker du om att göra på fritiden och vilken linje går du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går sam med inriktning språk/ kultur.
De är just det som är problemet - vad jag skall göra.
Funderar på en bok, men en bok är inte bara att skriva.
Och de kan hända att jag kanske skall arbete med en annan. Projektarbete för två? Eller för en? Krångligt. [confused]


   
SvaraCitera

ringbomm:

Jag går sam med inriktning språk/ kultur.
De är just det som är problemet - vad jag skall göra.
Funderar på en bok, men en bok är inte bara att skriva.
Och de kan hända att jag kanske skall arbete med en annan. Projektarbete för två? Eller för en? Krångligt. [confused]

var två mycket enklare kan pusha varandra... läs eran favorit bok av en engelsk författare på både svenska och engelska utvärdera översättningen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis. Jag funderar dock på att skriva mig en bok, har inte kommit på än vad det skall vara för sorts bok eller vad den skall handla om... ?


   
SvaraCitera

Ska också skriva en bok. Men tro mig, det har redan gått två månader och jag har inte ens skrivit en plan.

Fast vi måste skriva en jävla uppsats också utöver planen, slutprodukten och rapporten. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fast vi måste skriva en jävla uppsats också utöver planen, slutprodukten och rapporten.

Vi skall skriva en loggbok & rapport. Vad skall din bok handla om? Man kanske kan få lite inspiration... [smile]


   
SvaraCitera

ringbomm:

Vi skall skriva en loggbok & rapport. Vad skall din bok handla om? Man kanske kan få lite inspiration... [smile]

Ah, juste. Glömde loggboken också.

Det ska vara en ungdomsbok, fantasy, som är baserad på mitt liv. Missanpassning, mobbning, identitetskris osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det ska vara en ungdomsbok, fantasy, som är baserad på mitt liv. Missanpassning, mobbning, identitetskris osv.

Funderade också ett tag på att skriva om mitt liv. Men efter några tankeställare fick jag för mig att inte göra de. Eftersom att de är allt för personliga saker, enligt mig själv. Och kom på idén att skriva en bok om mitt liv, och vännernas liv. Fast att jag byter ut mina vänners namn till något annat. Till exempel: Nina skulle handla äpplen. (min vän heter Nina i verkligheten) och då byter jag ut Nina till: Eric skulle handla äpplen. och att det som kanske är mina riktiga upplevelser, kanske blir mina vänners i boken. Så att jag är lite anonym, så att säga.

Förstod du hur jag menade?


   
SvaraCitera

ringbomm:

Till exempel: Nina skulle handla äpplen. (min vän heter Nina i verkligheten) och då byter jag ut Nina till: Eric skulle handla äpplen. och att det som kanske är mina riktiga upplevelser, kanske blir mina vänners i boken. Så att jag är lite anonym, så att säga.

Ja men man behöver ju inte skriva en självbiografi. Man kan ju skriva en bok som är baserad på ens liv. Jag, som ska skriva en fantasybok, har väl knappast åkt till himlen. Inte ens med flyg.

Oftast tar man alltid andra namn, men oavsett om du ska ha andra namn eller inte så måste du kontrollera med dina kompisar att det är okej att du skriver om dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. De är såklart en självklarhet att jag frågar de, om de tycker att de är okej. kanske bör skriva en fantasi, har prövat halvt om halvt förr, och de har fungerar jätte bra. vad skall din handla om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick samhäll. Gjorde i alla fall en fotobok om Turkiet. Andra kompisar skrev böcker, målade en tavla, ritade en serie, höll i en välgörenhetskväll på skolan, skrev om något krig. Tror dock att skriva en bok är jobbigast faktiskt.


   
SvaraCitera