Aviseringar
Rensa alla

projekt arbete


ringbomm:

vad skall din handla om?

Frågar du mig, igen?


   
SvaraCitera

gick samhäll språk och gjorde en undersökning av det franska chattspråket. hej mvg. andra översatte dikter av ts eliot, skrev noveller, analyserade tove janssons böcker...


   
SvaraCitera

youmademe:

välgörenhetskväll

Detta har jag tänkt på. Vet du hur hon gjorde, om hon samlade in pengar svart som hon sedan skickade till en organisation eller hur går det till egentligen?

För det hade varit najs om man hade ett vernissage för välgörenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Gjorde i alla fall en fotobok om Turkiet.

då skulle jag alltså kunna göra en fotobok om Chile! Men vad gjorde du? Klistrade du in foton i en bok bara? [shake] det måste väl ha varit mer komplicerande än så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringbomm:

då skulle jag alltså kunna göra en fotobok om Chile! Men vad gjorde du?

Vi hade en gubbe på skolan som gjorde/band böcker åt oss. Jag fotade, la in bilderna i något vanligt program på datorn, skrev någon mening om varje bild, sedan skrev jag ut dem på skolan (färgskrivare) och sen gav jag alla sidor med papper till gubben (även en bild på framsidan) och han fixade en bok av det. Ni kanske har nån gubbe som fixar sånt på er skola med? Det är bara fråga runt på skolan, jag hade ingen aning om att vi hade det förrän någon lärare påpekade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Ni kanske har nån gubbe som fixar sånt på er skola med?

Det låter inte som något svårt projektarbete. Hoppas att man kan få bra betyg i det bara. Men jag gillar faktiskt att pyssla med foton och sådär - så de låter roligt. Och jo, sådana "gubbar" har vi på skolan. Tack så hemskt mycket för idén. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Ni kanske har nån gubbe som fixar sånt på er skola med?

Det låter inte som något svårt projektarbete. Hoppas att man kan få bra betyg i det bara. Men jag gillar faktiskt att pyssla med foton och sådär - så de låter roligt. Och jo, sådana "gubbar" har vi på skolan. Tack så hemskt mycket för idén. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringbomm:

Det låter inte som något svårt projektarbete. Hoppas att man kan få bra betyg i det bara.

Haha nä det var ganska enkelt och samtidigt roligt, fick mvg [smile] men man skriver ju en rapport om hur man gick tillväga och var man fick inspiration från och sånt, det är den delen som jag la ner mest tid på (och som troligtvis gjorde att jag fick mvg). Jag hittade en del kända fotoböcker på skolbiblioteket, tittade lite på hur de tagit bilderna och skrev i rapporten att jag fick inspiration från dem och sånt. Varsågod! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

men man skriver ju en rapport om hur man gick tillväga och var man fick inspiration från och sånt.

Haha. Då skall jag skriva att jag fick de från en tjej på ungdomar.se [bigsmile] foton har jag redan sedan min resa i Chile. Kanske inte just i rätt vinkel, eller hur de nu skall gå till. Tack igen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringbomm:

Då skall jag skriva att jag fick de från en tjej på ungdomar.se

Hahah, gör det du! [wink] Vad komiskt det skulle vara om du gjorde det. Lycka till!


   
SvaraCitera