Aviseringar
Rensa alla

Projekt feedback!


Ämnesstartare

Här hade jag tänkt att man kan posta sina programmeringsprojekt för att få lite kritik och respons. Jag och en kompis har hållit på lite med ett projekt nu i ett par veckor.

http://station3.ath.cx/

Det är ett spel som bygger på "LOST" tv-serien, där man måste knappa in en kod i en dator, annars går världen under. Inte riktigt helt färdigutvecklad än dock. Men för att få beskrivning för hur man ska göra skriv "?" eller "help" i skärmen på spelet. Eller skriv "commands" för alla tillgängliga komandon.

De språken/metoderna som används är:
HTML, CSS, JavaScript, Ajax, PHP, SQL


   
Citera

Jag testa lite fort, tycker det rent pratisk fungera rätt bra.
Dock hade någon funktion som hjälpte till och sätta fokus i textrutan för komandoline vara bra.
Sedan känner jag att jag i varje fall hade haft behov av någon typ av bakgrund information om vad målet är och en hint om hur man börja för och gå målet.

/ FIG


   
SvaraCitera
Åtta

Jag vill ha två saker:

1. Tab completion. Skriver jag "comma" och trycker tab så ska den komplettera till "commands".

2. Kommandohistorik. Åtminstone ett par rader bakåt, så att om jag trycker upp/ned så kan jag gå igenom historiken för mina kommandon.


   
SvaraCitera

Det är förbaskat snygga JavaScript ni har fått till. Först trodde jag i princip att du ljög, och att hela skiten var gjord i Flash. [bigsmile]

Jag gillar tekniken skarpt. Väldigt snajdigt.

Sen, spelkonceptet är väl ... "sådär". Vänta 104 minuter på att knappa in en kod? Njae.

Men men, som presentation i hur mycket skills du och din kompis har i webbteknik är jag mäkta avundsjuk. Trots två år på KY känns det inte som att jag är ett dugg bättre än er två. Nice work. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Kul idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@Åtta: Bra tips! Speciellt den med TAB!

@lambda89: Usch och fy för Flash! Dock så var vi tvungna att göra ljuden i flash, för "fullt" stöd på alla webläsare

Dessutom, av någon konstig anledning står inte det viktigaste kommandot med i commands, nämligen "start" som startar spelet. Hehe, vad konstigt.


   
SvaraCitera

Snyggt : )
När jag skriver något kommando efter jag loggat in så lämnas det jag skrivit tidigare kvar i textfältet varje gång. Då måste jag uppdatera sidan igen för att få det att fungera normalt igen. Om jag låter bli att logga in så blir det inte så dock. Det kan vara något att kika på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

1. Tab completion. Skriver jag "comma" och trycker tab så ska den komplettera till "commands".

2. Kommandohistorik. Åtminstone ett par rader bakåt, så att om jag trycker upp/ned så kan jag gå igenom historiken för mina kommandon.

Har varit borta så har inte kunnat jobba något, men nu är jag hemma och har gjort både command completition och historik [smile]

Tyvärr så fungerar inte TAB till command completition eftersom att den är upptagen av vissa webläsare och operativsystem, så just nu är det CTRL knappen som gäller istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm... kommando historiken fungerar inte nu... Får ta och kolla på det


   
SvaraCitera