Aviseringar
Rensa alla

Projekt UM-märkning av sedlar


Ämnesstartare

Denna idén snodde jag från
https://www.flashback.org/t516635
Projekt UM-märkning av sedlar går ut på att vi användare på UM skriver UM + valfri text nere i vänstra hörnet på svenska sedlar. Gärna användarnamnet

# Hur?
Skriv med valfri penna "UM" på framsidan, längst nere i vänstra hörnet vid serienummret med lagom stora bokstäver. Efter skriver du vad du vill med mindre bokstäver, tex användarnamn, ett tecken, en siffra eller någonting annat, det är helt valfritt, men välj gärna ditt användarnamn då det underlättar att spåra den till dig.

Se exempel på en 20 kronors-sedel

# Varför?
Detta är bara en kul grej, främst för att se hur många som vill vara med och hjälpa till, och se vilken effekt det får. Om du får en UM-märkt sedel tillbaks i växel, kan du med hjälp av den här tråden spåra sedeln och se vem som haft den innan. Blir vi tillräckligt många som aktivt hjälper till kommer det bli en del sedlar i cirkulation.

Jag vet att UM inte är en lika stor sida som flashback och vi inte kommer att få lika stor effekt men bara någon UM-märkt sedel hittar en annan användare så är jag nöjd.


   
Citera
Ämnesstartare

jag är på[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta fanns ju, för länge sedan. undrar var mina tjugolappar tog vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värt då tjugolappar snart tas bort samt har en levnadstid på typ några månader bara :c


   
SvaraCitera

ingeny:

detta fanns ju, för länge sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort det sedan tidigare, samt med en femhundring. Den lever nog än. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Värt då tjugolappar snart tas bort samt har en levnadstid på typ några månader bara :c

tjugor, tas bort? Har jag missat något? Jag fick nyligen en tjuga i växel märkt FB så så kort levnadslängd kan de väll inte ha.

ingeny:

detta fanns ju, för länge sedan.

Oj, hade jag ingen aning om. Värt att ta upp det igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh jag ska lätt göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

egil:

tjugor, tas bort? Har jag missat något? Jag fick nyligen en tjuga i växel märkt FB så så kort levnadslängd kan de väll inte ha.

Ja, ska bli mynt istället. Just för att de har så låg levnadstid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ja, ska bli mynt istället. Just för att de har så låg levnadstid.

Bra idé där. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skall växla mina sista besparingar till femtioöringar och märka dem med spritpenna.

*kyrkråtta*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är detta kul på flashback?
FÖR ATT DET FINNS SÅ MÅNGA AKTIVA MEDLEMMAR!

Varför är detta inte kul på UM?!
FÖR ATT DET NÄSTAN INTE FINNS NÅGRA AKTIVA MEDLEMMAR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Bra idé där. [rolleyes]

Billigare för riksbanken. Såatt...


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Varför är detta kul på flashback?
FÖR ATT DET FINNS SÅ MÅNGA AKTIVA MEDLEMMAR!

Varför är detta inte kul på UM?!
FÖR ATT DET NÄSTAN INTE FINNS NÅGRA AKTIVA MEDLEMMAR!

egil:

Jag vet att UM inte är en lika stor sida som flashback och vi inte kommer att få lika stor effekt men bara någon UM-märkt sedel hittar en annan användare så är jag nöjd.

Budolicious:

Ja, ska bli mynt istället. Just för att de har så låg levnadstid.

Äre sant?


   
SvaraCitera