Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete


Bell
 Bell
Ämnesstartare

Skulle vara roligt att veta vad alla som går i 3:am gör som projektarbete [smile] Här kan vi ju ge dem som inte kommit igång ännu lite tips också ^^

Själv har jag paddlat längs Strömsholm kanal och pysslar nu med en turistbroschyr med egen text (såklart) och med bilder jag tog medan vi var ute ^^
Får nya idéer varje dag på vad man skulle kunna ha gjort..
Vad tycker ni om PA, dåligt, roligt?
Jag gillar att fördjupa mig i saker man får välja själv, så jag tycker att det är perfekt! [y]


   
Citera

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Jag gör en musikvideo.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

My dreams are her:

Jag gör en musikvideo.

Roligt! Går det bra? Egen låt?


   
SvaraCitera

Bell:

Roligt! Går det bra? Egen låt?

Roligt: När inspirationen inte försvinner.
Går det bra: Nja har inte börjat spela in ännu men vet på ett ungefär hur jag ska ha det i stora drag, måste bara skriva ett manus först där jag filar på alla detaljer
Egen låt: Har bestämt vilken typ av låt det ska vara, och det blir ingen egen låt.


   
SvaraCitera

Bell:

Skulle vara roligt att veta vad alla som går i 3:am gör som projektarbete

Har iof gått ut 3:an men jag kan ju berätta ändå om vad jag gjorde för projektarbete. Jag och två andra gjorde en konstutställning med våra egna "konstverk" osv. MVG för det dåra! W00t.


   
SvaraCitera

Håller på att bygga en robot, relativt enkelt med ändå. 🙂

Funktioner som den har är:

När den stöter på ett objekt så vänder den riktning.
Den kan känna ljuskänslighet och går mot den punkt som är ljusats.

Eventuell kommer vi göra så att den kan känna ljud med. 🙂


   
SvaraCitera

radiostyrd zeppelinare


   
SvaraCitera

Jag gör ett projektarbete om ätstörningar. Vi har gjort en informationsbroschyr och sen ska vi ha en stor föreläsning i bibblan på torsdag för lärare och föräldrar, och sen är tanken att vi ska förelära för år 6 om det också.

Jag tycker det är rätt jobbigt med PA. Jag trodde att det skulle bli jättekul, men det är svårare med grupparbete än jag trodde. Vi var fem i början, och det var för många har jag märkt. Nu har dock en hoppat av (vilket också var cp eftersom vi andra fick ta över så mycket av dennes arbete) så nu är vi 4, men det bästa hade nog varit att vara tre. Det är så svårt att hitta tider när alla kan och sådär så att man kan arbeta med skiten.


   
SvaraCitera

Jag gjorde ett x antal sidor långt arbete om döden ur olika synvinklar - psykologisk, medicinsk, etnologisk, etisk, religiös, komersiell och till viss del även religiös och kulturell utanför den västerländska sfären.

Det var, lite vitsigt uttryckt, dödskul. Ibland ville jag bara kräkas och vid vissa tillfällen räknade jag på hur mycket ett VG, G eller (som i slutet) IG skulle fördärva mitt snitt. Jag vet inte hur mycket jag våndades med det där arbetet. Jag vet inte hur många böcker jag hade uppslagna samtidigt (referenserna tror jag uppgick till ett 40-tal) och jag vet inte hur många timmar jag ägnade till att försöka få till intervjuer med lämpliga personer.

Jag tror att jag grät vid betygssamtalet, skall tilläggas. Åtminstone grät jag efteråt.

Projektarbetet blir vad man gör det till. Mitt var otroligt, otroligt lärorikt och ämnet var intressant och mycket information fanns att tillgå - men det var verkligen nattsvart och rent psykiskt betungande. Jag rekommenderar emellertid ingen att skriva ett projektarbete om döden, hur givande det än må ha varit.

Det jag känner att jag kan störa mig en aning på är det faktum att det är så ojämna ansträngningar som kan leda fram till samma betyg. Jag vet esteter som - i grupp - ritade en seriestrip och fick samma betyg som sam- och naturelever vilka slet i sina hår för att få projektarbetet i ett överhuvudtaget presentabelt skick.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera