Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete i trean!


Ämnesstartare

Hej!

Nu går jag i trean och ska ha projektarbete. Jag vill göra något som betyder något, gärna välgörenhet. Jag har en idé på vad jag vill göra men jag är inte säker så jag vill gärna ha era åsikter!

När jag först fick höra om projektarbetet man skulle ha i trean kom jag att tänka på filmen ¨skicka vidare¨, man gör något för någon annan som sedan skickar det vidare. Hade varit kul att göra detta men jag vill göra något som ingen gjort innan.

Eftersom jag tycker väldigt mycket om att teckna så tänkte jag att jag kunde sälja tavlor som jag målat själv och sedan skänka pengarna till välgörenhet.

Så vad tycker ni? [smile]


   
Citera

vad går du för program?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går Handelsprogrammet [smile]


   
SvaraCitera

Starta en insamling för diverse utsatt grupp människor/djur/byggnader/whatever som ingen tidigare startat en insamling åt.


   
SvaraCitera

måste inte du starta ett UF företag om du ska sälja dina tvlor för att sen skänka pengarna till välörenhet? annars går väl pengarna till skolan på nåt udda sätt


   
SvaraCitera

Nä. Sån välgörenhet är rätt fånigt. Det känns krystat och dammigt.


   
SvaraCitera

Gör någonting som verkligen hjälper. Typ, adoptera några hemlösa katter.


   
SvaraCitera

Eller sätt eld på att slakteri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man inte skänka pengar direkt till en organisation? Utan att starta ett UF företag?

Detta är bara en idé än så länge men jag vill gärna att mitt projekt ska innehålla något med konst, eftersom det är det jag är intresserad utav [smile]


   
SvaraCitera