Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete: Skriva och publicera en roman


Ämnesstartare

Jess det kommer vara mitt projektarbete nästa år. Jag ska skriva en roman, och försöka få den publicerad. Även om den inte blir publicerad så kommer jag ändå skriva en bok, och sen släppa den som .pdf på min egna hemsida.

Någon som har gjort ett liknande projektarbete? Har ni några tips om saker och ting man borde undvika, olika hinder som uppstod osv?


   
Citera
Ämnesstartare

Avatar:

Har ni några tips om saker och ting man borde undvika, olika hinder som uppstod osv?

börja i tid, tack o lov att jag gjorde det, skulle inte hunnit annars [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

börja i tid, tack o lov att jag gjorde det, skulle inte hunnit annars

Thank you Captain Obvious.

Vem fan börjar inte i tid med sitt projektarbete? Man gör ju ett projektarbete om någonting man är intresserad av, då man i stort sett får välja som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Man gör ju ett projektarbete om någonting man är intresserad av, då man i stort sett får välja som helst.

i vår skola var man tvungen att begränsa sig till ämnen inom programmet man gick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byggde en radiostyrd zeppelinare, ungefär som den här: dock lite mindre och med ett stelt skelett, allt el-drivet [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

i vår skola var man tvungen att begränsa sig till ämnen inom programmet man gick

mm, så är det på min skola också.. Jag går Naturvetenskap (vilket är världens korkaste val egentligen, med tanke på att jag ska bli författare), men om de säger att jag inte får skriva en roman, kommer jag att göra det ändå.

Men varför går du ett program om du inte är ett dugg intresserad av det du lär dig? Hellre hoppa av och byta linje än att gå någon linje "bara för att".

Jag går NV för jag är intresserad av biologi, kemi, fysik osv.. Men tycker nu att jag kunde likagärna valt samhäll eller något lättare och lära mig allt annat individuellt, på mina termer. NV är så jävla jobbigt, men nu har jag i alla fall en motivation att ens gå klart gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

mm, så är det på min skola också.. Jag går Naturvetenskap (vilket är världens korkaste val egentligen, med tanke på att jag ska bli författare), men om de säger att jag inte får skriva en roman, kommer jag att göra det ändå

sänker väl betyget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävlar det låter krävande men vilken linje går du? För vad jag vet av egen erfarenhet så bör väl projektarbetet vara linjerelaterat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste inte ni göra grupparbeten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

sänker väl betyget?

Egentligen borde det inte göra det för ett projektarbete är ju inte sämre bara för att jag trotsar min handledare. Om jag får sämre betyg bryr jag mig inte. Jag tänker inte låta någon sur gammal kärring som egentligen inte gillar sitt jobb stå i vägen för min framgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Måste inte ni göra grupparbeten?

Vem har sagt att projektarbeten måste vara gjort i grupp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Egentligen borde det inte göra det för ett projektarbete är ju inte sämre bara för att jag trotsar min handledare.

eftersom att ett betygskriterie är just sammarbetet med handledaren så kan dom utan problem sänka dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirgizistan:

Jävlar det låter krävande men vilken linje går du? För vad jag vet av egen erfarenhet så bör väl projektarbetet vara linjerelaterat?

Jag går NV, och skriva en roman är inte direkt relaterat till någonting inom biologi, fysik, kemi eller så eftersom det är till hundra procent ren fantasi, men får jag inte kommer jag att göra det ändå. Jag har bestämt mig och jag tänker inte låta någon stoppa mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

eftersom att ett betygskriterie är just sammarbetet med handledaren så kan dom utan problem sänka dig

Jag kan samarbeta med någon fast jag inte delar deras åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Jag kan samarbeta med någon fast jag inte delar deras åsikt.

jo, men om du bara vägrar o sätter dig på tvären när hon säger åt dig att det måste vara programrelaterat så skulle inte jag direkt tycka att du är särskilt sammarbetsvillig


   
SvaraCitera